-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Förslag på andranamn.
6 inlägg • Sida 1 av 1
Förslag på andranamn.Halloj!
Har en dotter som nu är 6 veckor som heter Vendela. Vårt problem är nu att komma på ett andranamn. Släktnamnen som vi hara att välja på är Maria, Hillevi, Birgitta, Carola och Ester. Tycker dock inte att något av dessa alternativ passar, isf bara Maria. Vi har pratat om att strunta i dessa dammiga släktnamn och ta ngt helt annat. Vi har pratat om namn som Beatrice, Stina, Ina, Gry, Liv.... Hoppas på att ni som läser denna tråd har ngt bra förslag. Mina två andra tjejer heter Loiuse och Linnea i andranamn.
Re: Förslag på andranamn.Hillevi och Ester tycker jag är två jättefina namn, men precis som du säger så är det kanske svårt att kombinera dem med Vendela. Kanske kan du ta något av dina andra förslag, som t.ex. Ina och putta in detta mellan dessa namn för att få ett bättre flyt.
Tex: Vendela Ina Ester Ett snarlikt förslag kan vara: Ida Vendela, som jag tycker låter fint. Hoppas att ni snart hittar något namn som ni båda känner er nöjda med.
Re: Förslag på andranamn.Måste ju promota vårat namn lite, då jag gillar det väldigt mkt. Och Lin passar ju då de andra heter Linnea och Louise
Re: Förslag på andranamn.Jag tycker Marie och Anna alltid funkar bra som andranamn.
Vendela Marie Alternativt att du inte har andranamnet på efter tilltalsnamnet, jag känner flera som har tilltalsnamnet på andra placeringen i namnföljden. Det kanske blir lättare att få en fin namnföljd då?
Re: Förslag på andranamn.Tack för era svar. Vår dotter fick till slut heta Vendela Maria.
6 inlägg • Sida 1 av 1
|