Försök att bli gravid

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Försök att bli gravid

Inläggav Emmmit 26 jun 2012, 11:20

Hej,
slutade med p-piller för 3 månader sedan och har sedan dess försökt att få oss en liten. Haft två regelbundna röda perioder efter jag slutat.
Har haft molande värk i nedre delen av magen, mått illa till och från, ömmande bröst i över 2 veckors tid.
Hade dock BIM 16/6. Är nu 10 dagar sen med tant röd men testade senast igår neg. på gravtest.

Någon som varit i liknande situation? Kan jag ändå vara gravid?
Kan jag vara en så kallade låghormonare?

hoppas så mycket på ett plus :)
Emmmit
Nykomling

Re: Försök att bli gravid

Inläggav Mmeli 26 jun 2012, 12:55

Vet du när du hade äl? Har du tempat eller använt ägglossningstest? Det kan ju vara så att du hade äl senare än du trodde.. :)
Mmeli
Alltid online

Status: Sambo

Inläggav Emmmit 26 jun 2012, 19:32

Nej ha inte tagit nå sånt test än, om jag tar ett sånt nu i de visar starkt vad betyder det då? Ha som dålig koll på äl testerna :(
Emmmit
Nykomling

Inläggav Mmeli 26 jun 2012, 21:07

Jag har inte så jättebra koll för har inte använt äl-test själv utan jag tempar. Men man ska ta ett test på eftermiddagen är det positivt så har man äl inom 24 timmar typ.. Har man positivt 2 dagar i rad så har man 48 timmar efter det första. Men antagligen har du redan haft äl så jag tycker nog att du ska ge det lite tid och är det så att mensen skulle komma kan du ju använda dig av äl-tester nästa månad..

Äl-test kan även visa positivt om man är gravid, men inte alltid!

10 dagar är ju rätt så lång tid men du kan ju ge det några dagar till kanske och sen kontakta en barnmorska :)
Mmeli
Alltid online

Inläggav Emmmit 27 jun 2012, 11:55

Aha okej har kontaktat bm nu så hon ska ringa imorgon. Men dock hoppas jag så mycket på ett +. Hur gör du när du temat då? Vet du att du brukar ha högre temp när du har äl? Tack sp hemskt mycket för dina svar det uppskattas jättemycket :)
Emmmit
Nykomling

Inläggav Mmeli 27 jun 2012, 12:43

Jag har köpt en termometer från billigatester.se, tempar varje morgon samma tid, när jag har sovit i minst 5 timmar, och jag har inte gått upp eller gjort minsta lilla innan. Får en temphöjning när äl har varit så då vet jag. Du kan klicka på tempkurvan i min signatur så ser du mina två senaste kurvor :)
Mmeli
Alltid online

Inläggav anile 27 jun 2012, 12:54

Första två månaderna efter p-stopp var min mens perfekt och började sedan krångla och bli lite oregelbunden. Bara för att den varit regelbunden förut är det ingen garanti att den fortsätter vara det. Det är ju ägglossningen som styr när mensen kommer så om du gått så många dagar efter bim utan att få ett plus så hade du inte ägglossning när du trodde.
Bild

Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
MF juni -12 vecka 5
MA jan -13 vecka 9 (v 8 )
MA april -13

Fertilitets -och missfallsutredning ua.
anile
Alltid online

Inläggav Rebecka91 27 jun 2012, 21:59

Hej!
Jag hoppar in i denna gruppen. Jag och min sambo har i ungefär ett års tid försökt skaffa barn men inte lyckats. Flera utav gångerna har mensen varit sen med en eller två veckor. Jag har tänkt att köpa en fertilitetsmonitor nu innan nästa period och hoppas att det fungerar. Jag är 21 och han är 24 år gammal. Tar folsyretabletter och försöker att äta och träna som jag ska.

Äl börjar nästa vecka !
Hoppas hoppas
Rebecka91
Stammis

Inläggav vnmotjej87 29 jun 2012, 17:34

hej hoppar in här en tjej på 25 år som försökt få barn nu i 15månader, har också funderat testa fertilitetsmonitorn men måste vänta med tanke på penga brist sen vi vi utomlands nu..

har bim nu är sen en dag men jag tror mensen lurar bakom hörnet.

kämpa på :D
vnmotjej87
Alltid online

Inläggav Mmeli 29 jun 2012, 21:54

Hur har det gått för dig emmmit?? :)
Mmeli
Alltid online

Nästa

< Återgå till Bli gravid

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm