-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
försöker bli garvid eft,missfall i aprill
2 inlägg • Sida 1 av 1
försöker bli garvid eft,missfall i aprillHej på er!
Jag fick missfall i vk 11+5 dagar(5 apr),det tog mig hårt . Skulle jag inte haft min lille son (2år okt) då skulle jag inte vetatvad jag gjort. Han fick också tyvärr känna av min frustation och ilska över all orättvishet. Många bekanta har på gång nr 2,och jag har väldigt svårt att bemöta gravida glatt och öppet . Många har försökt trösta mig med att det kanske ändå var det bästa att det blev missfall och så tidigt om det nu ändå var nåt genetiskt. jag försökte själv intala mig det i början. I maj vid unders.hade jag fortfarande vävnad efter missfall kvar i livmodern jag fick en skrapning gjord ,då fann de också polypvävnad,mm och tydlig endometrios. Tankarna efteråt att kanske det som fanns i livmodern orsakade of.abort?? (läkaren kunde svara varken ja /nej). Har försökt bli gravid ,misstänker att jag haft ett missfall till men mkt tidigt 4-5vk i juli. min största önskan e att bli gravid igen.
Re: försöker bli garvid eft,missfall i aprillHej, nu är det ett tag sen du skrev.
Men tänkte skriva att det var jätte trist att det hände, jag fick nyligen mf i vecka 8+5 och jag tyckte det var långt gånget. förstår precis vad du menar med att inte kunna bemöta gravida med glädje, utan man ser bara frustration och varför kan hon ha blivit gravid och inte jag!! Och det är nog ett normalt beteende. så känns det nog för många. Jag har gått igenom 2 mf nu, har inga barn sen tidigare, så det känns som att jag inte fick en sån jätte bra start många har tröstat mig också med tanken om: men bättre att det blev nu än senare i gravditeten då det faktiskt är ett barn. Jag har kommit över det nu, och försöker glömma. Tänker hela tiden att " tänk om jag skulle fött ett utvecklingstört barn" hur jag skulle vara på bb och se alla andra sitta med sina friska barn och inte jag. Och dessa banor har faktiskt hjälpt mig. Jag har kommit över det fortare denna gång än första gången. "Det var meningen att det skulle hända helt enkelt" Tråkigt att de hittade endometrios, men de kanske kan hjälpa er med graviditet eller nåt? har ingen erfarenhet av det så jag kan inte uttala mig så himla mkt. Men försök tänk framåt, och vad jag inte vet är att du kanske redan är gravid, men annars så se framåt och det kommer fungera så småningom. Ha det bra! julkramar
2 inlägg • Sida 1 av 1
|