-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
första barnet akut kejsarsnitt, vaginalt sen?
5 inlägg • Sida 1 av 1
första barnet akut kejsarsnitt, vaginalt sen?Hejsan är en tjej på snart 21år, har en son på 2år och är nu gravid igen i vecka 6+4
Är jätte glad för det, men är nu redan orolig för förlossningen, Hade en väldigt jobbig förlossning med min son, och det slutade med akut kejsarsnitt, NU undrar jag, kan kejsarsnitten öppnas lite undergravidteten? kan man få ont ? eller kan det uppstå komplikationen vid en vaginal förlossning? Är jätte rädd för att något ska gå ritkigt illa på grund av mitt kejsarsnitt, Någon som har erfarenhet av att fått kejsarsnitt sen fött vaginalt, har ni haft ont under graviditen ? hur var er graviditet ? tacksam för alla svar. Två Pojkar födda -2009.01.03 och 2011.09.16, och en liten trea i magen
[/url]Make a pregnancy ticker![]() ![]() ![]()
Re: första barnet akut kejsarsnitt, vaginalt sen?Brukar ju inte vara nagra problem. Jag ar inte lika langt gangen som dig men jag kanner inget i mitt snitt annu. Det ar ju supervanligt att folk har bade 2-3 graviditeter med snitt sa tror inte du behover vara orolig. Kan ju alltid fraga barnmorskan
Lycka till!
Re: första barnet akut kejsarsnitt, vaginalt sen?hello,
jag hade "urakut/omedelbart" snitt på mitt första barn. jag är nu i v 37 med barn 2 och jag bad om att få prata med en förlossningsläkare om frågor såsom risk för att snitt går upp osv. det var mycket bra! så mitt tips se till att din BM bokar in ett samtal, så slipper du vara orolig:)
Re: första barnet akut kejsarsnitt, vaginalt sen?Det var absolut inga problem før mig. Førsta sonen blev tagit ut med akut kejsarsnitt pga av att moderkakan høll på att lossna. Fødde vanligt andra gången och det var en fantastisk upplevelse. Ønskar att bli gravid snart igen och hoppas verkligen att få føda vaginalt igen
Lycka till. tror verkligen inte du behøver oroa dig
Re: första barnet akut kejsarsnitt, vaginalt sen?beppan
Tack för ditt svar, det var ett bra förslag ska jag göra. Två Pojkar födda -2009.01.03 och 2011.09.16, och en liten trea i magen
[/url]Make a pregnancy ticker![]() ![]() ![]()
5 inlägg • Sida 1 av 1
|

[/url]