Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Första barnet kejsarsnitt, hur går det nu?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Första barnet kejsarsnitt, hur går det nu?

Inläggav MeYouAndZion 15 okt 2009, 18:58

Hejsan
Jag fick göra akut kejsarsnitt första gången och nu väntar jag barn nummer 2. Första krabaten är 1 år och 4ra månader så det är rätt nära inpå... Undrar hur det var för er andra med den 2ra förlossningen då den första var Kejsarsnitt... Snälla berätta.!
Tjingeling
Hanna
MeYouAndZion
Nykomling

BF: 100118
Bor: I Skogen

Re: Första barnet kejsarsnitt, hur går det nu?

Inläggav maria_73 29 okt 2009, 12:14

Jag gjorde också akut kejsarsnitt med min son. När jag fött honom och sex månader senare väntade mitt andra barn frågade jag barnmorskan om man efter ett kejsarsnitt kunde föda vaginalt så sa hon att det var fullt möjligt.Tredje förlossningen bör man däremot föda vaginalt.
Nu låg moderkakan för i min andra graviditet, så även den slutade i kejsarsnitt.
Men båda mina snitt har varit väldigt lätta och jag fick inga komplikatoner efteråt.
Jag var uppe och gick redan dagen efter. Jag har 17 månader mellan mina barn och det är väldigt kul att ha barn tätt. Just nu är de nästan som tvillingar.
Lycka till med dina barn.
Användarvisningsbild
maria_73
Alltid online

Inläggav MeYouAndZion 30 okt 2009, 11:21

Tack så jätte mycket...
Lycka till dig med=)
MeYouAndZion
Nykomling

BF: 100118
Bor: I Skogen

Inläggav kosejentan 02 nov 2009, 02:23

Jag fick akutsnitt med första barnet och i mina papper efter Fl står det att jag kunde föda vaginalt nästa gång. Dock har jag nyss fått min son och jag ville ha planerat snitt. Fick det och med den beskeden om att om jag skulle ah fler barn så FÅR jag inte föda vaginalt mer. Det SKA vara med snitt för alla ärrbildningar kan spricka upp.

Men som svar på din fråga så kan man föda vaginalt andra gången efter ett snitt första gången utan problem. Det är när man haft fler snitt som man inte tillåts pga av alla risker.
Två underbara söner och en make bor i mitt hjärta! :D
Användarvisningsbild
kosejentan
Alltid online

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm