-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Förstagångs mammor 2011Förstagångs mammor 2011Tänkte att det fattades en tråd för oss som är gravida med vårat första barn. Det blir lättare att kunna diskutera med andra som är i samma situation och det kanske inte är alltid man vill fråga dem som varit gravida flera gånger innan. Hoppas på mycket nöje i denna tråd! Berätta om er själva och hur ni känner!
Kram på er
Re: Förstagångs mammor 2011Bra idé! Kan nog hända att man har lite olika tankar och funderingar kring alla dessa frågetecken och känslor som virrvlar omkring i huvudet beroende om de är första eller andra, tredje barnet osv.
Här väntar vi ivrigt på att fröt i magen ska växa och bli större, med lite skräckblandad-förtjusning
Re: Förstagångs mammor 2011Ja precis man delar ju inte samma förväntan med de som redan har barn!
Ja det känns långt kvar tills man kan KÄNNA den lill*! när är du beräknad?
Re: Förstagångs mammor 2011Orsaken till att det inte finns en sån tråd är nog att de flesta skriver i medlemstrådarna, dvs den månadstråd man tillhör (som jag t.ex som hör hemma i majtråden)
Re: Förstagångs mammor 2011ja jätte bra tråd det här ! jag och min kille försöker få barn, tror de har nappat faktiskt, men fick blödningar i morse, så inte säkert att det blivit något!
Re: Förstagångs mammor 2011Jätte bra tråd
Re: Förstagångs mammor 2011förstagångare: jo jag har själv skrivit i "septembermammor 2011" men tycker att det är för mycket snack om alla deras problem. Själv hade jag sett fram emot min graviditet och ville att det skulle bli en härlig tid! men ju mer jag läste i tråden desto ledsnare och mer uppmärksam på fel blev jag. Tror ofta att de som redan har barn skriver om problem och alla de tusen undersökningar de har gjort hittills. Så för att vi som är "nybörjare" ska kunna snacka fritt om vad vi kanske är oroliga för (utan att få svar om att det kan vara mf) hur vi tror det kommer bli sen, hur mannen tar det hela m.m allt går att diskutera här just för att det ska kunna bli en rolig tid!
Re: Förstagångs mammor 2011Kokah: Håller tummarna för er! hoppas det går vägen!
Barnnr1: ja visst är det helt sjukt när man precis fått reda på det! Man tror lixom inte riktigt på det. Spännande!
Re: Förstagångs mammor 2011Ok, ja jag har bara positiva erfarenheter från majmammor tråden. För mig är det positivt att också kunna diskutera de negativa/jobbiga sakerna med graviditeten, för det kommer sådana för alla. Jag har tyckt det har varit så bra att det har funnits personer som redan provat dethär, och som kunnat svara på allt man undrat över. Också då när jag fick MF i maj.
Men det är klart, alla har vi olika behov. Hoppas din graviditet går bra, lycka till
Re: Förstagångs mammor 2011Det här tycker jag är en jättebra tråd! Man har så himla mycket tankar och funderingar. Jag vet ingeting alls om barn, har aldrig hållt i ett spädbarn eller varit i närheten av barnspeciellt mycket. Och även om man har erfarenhet så är man gravid för första gången så har man ju ingen tidigare erfarenhet utav just det och man vet aldrig hur det blir.
![]() MA 8/1-12 (v17+2)
|