-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Förstföderskor Stockholm 2012! :DRe: Förstföderskor Stockholm 2012! :DHallå där!
Tack för alla grattis, han fyller en vecka imorgon! Tänkte jag skulle skriva om förlossningen, håll i hatten.. Min förlossning började med att vattnet gick, det var kl 11 i måndags. Robert kom hem från jobbet o vi åkte in för kontroll vid ca kl 14, då var det inte förlossningen man fick komma till utan en mottagning en trappa upp, där fick jag ligga m CTG o värkarna blev alltmer intensiva. Efter någon timme blev jag undersökt av en läkare och då var det 1 cm kvar på livmodertappen så han sa att vi kunde åka hem ett tag o sen komma tillbaka. Då hade jag så pass kraftiga värkar att jag inte kunde prata under tiden. Vi var hemma igen vid ca 16 och jag sa till Robert att vi kommer bara hinna hem o vända.... Mycket riktigt vi var hemma en liten stund o klockade värkarna som då kom ungefär varannan minut o satt i 40-60 sekunder. Jag härdade ett tag men ringde till förlossningen o sa att jag ville komma in igen, så vi åkte iväg igen o blev inskriva 17,30. Då hade jag sjukt ont när jag kom in så jag bad om gasen direkt, jag var då öppen 4 cm. Sen gick allt i en rasande fart, vid kl 19 var det outhärdligt så jag bad om EDA men var då öppen 9 cm o fick krystvärkar vid 19,40 o kl 19,55 var han ute! Jag upplevde att smärtan försvann när krystvärkarna kom, då var det bara som att vara sjukt bajsnödig o jag bara visste exakt hur jag skulle göra, kroppen är fantastisk! Att få ut den där lilla krabaten o få lära känna honom är det bästa som har hänt i hela mitt liv, jag skulle föda honom varje dag resten av mitt liv om det var nödvändigt! Jag är jättenöjd med min förlossning, personalen var underbar och allt som allt var det en underbar upplevelse! Det som var jobbigt var att vi inte fick till timingen på lustgasen, när vi väl fick det var var det inget snack om att jag ville ha mer smärtlindring men när vi "tappade takten" blev det sjukt jobbigt för då hade jag maxeffekten MELLAN värkarna... Hoppas att ni alla får minst lika fantastiska förlossningar när det är dags för er!
Re: Förstföderskor Stockholm 2012! :DÅh! Stort grattis Caroline:)! vad roligt! Kul också att du delade med dig av din förlossningsberättelse. Det är bra för oss som inte är där riktigt än att få läsa om hur det kan vara
Lycka till med lille killen nu!
Re: Förstföderskor Stockholm 2012! :DHär händer det grejer!
Nea89, snart är det din tur!
Re: Förstföderskor Stockholm 2012! :DCar0line: Grattis igen Caroline och tack för förlossningsberättelsen! Väldigt kul att läsa nu när det är så kort tid kvar innan man ska föda själv. Kul att personalen på Danderyd var bra. Hoppas jag har lika tur!
Hur känns det att vara MAMMA? Lillkringlan: Hhah, nu blev jag lite nervös när jag läste det där! 2 veckor kvar till BF nu, men är jag lik min mamma så går jag över 3-4 dagar
Re: Förstföderskor Stockholm 2012! :DGrattis car0line!!
Lördagen den 21/1 kom vår lilla skatt inez, vi använde också naaaaada ur bb-väskan hehe
Re: Förstföderskor Stockholm 2012! :DWow! Stort grattis till dig med emmaberggren! Härligt att det börjar dyka upp ungar här på tråden!
Nea89, det där kan verkligen hända närsomhelst! Spännande!
Re: Förstföderskor Stockholm 2012! :DEmmaberggren: Åh Grattis Emma! Gud var roligt! Gick allting bra?
Hur kommer det sig att ni födde innan BF? Både du och Car0line?! Jag vill också
Re: Förstföderskor Stockholm 2012! :Dnea89: Tack! Att vara mamma är underbart! Men man blir så otroligt sårbar, det finns nån nu som är viktigare än precis allt annat o skulle det hända honom nåt vet jag inte vart jag skulle ta vägen! Den här kärleken är så stor, det är det bästa jag nånsin har vart med om!!!
Trots att jag inte har sovit en enda natt på snart två veckor...haha men som sagt, han är helt underbar o jag skulle offra precis allt för honom! Du kan vara lugn, har bara hört bra om Danderyd så du kommer att bli väl omhändertagen! Lycka till, ser fram emot att höra din berättelse sen:) Anledningen att min skatt kom tidigare är BF tror jag är genetiskt, jag föddes innan BF o min man o hans två syskon är födda 3, 2 o 1 vecka innan BF, så vi har det alltså på båda sidorna. Även snabba förlossningar finns på båda sidor... emmaberggren: Åh GRATTIS!!!! Vad roligt:)
Re: Förstföderskor Stockholm 2012! :Demmaberggren: Ett stort grattis!! Gud vad kul, hoppas allt gått bra?
Car0line: Jag har också hört eller läst att det kan ligga genetiskt om man kommer föda förtidigt eller gå över tiden. Åhh det låter som om ni har haft en underbar tid de första veckorna. nea89: haha jag vill också...endast 21 dagar kvar för min del. Vad gör du om dagarna?? Själv har jag städat, bakat och varit ute på shoppingtur samt haft besök under veckan. Smått rastlös idag...
Re: Förstföderskor Stockholm 2012! :DCar0line: Åh, det låter helt underbart! Gud vad jag längtar!
Passionivardagen: Ah, det är inte långt kvar men dagarna går ju i snigelfart:( Jag gör nästan ingenting, ligger hemma och tittar på tv mest:P Sjukt tråkigt! Har storstädat och fönstershoppat lite också:) Tror jag såg dig för nån vecka sig vid busshållsplatsen vid häggvikskolan:) Hur mår du nu?
|