-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Förstoppad:-(
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Förstoppad:-(Hej! Har nu provat det mesta. Huskurer mot förstoppning?!? Tack på förhand!!!
Re: Förstoppad:-(Hej Amelie
Prova att äta något starkt.. Jag hade förstoppning så köpte jag stark bosnisk korv som jag stekte.. efter det blev det garanterat mjukt bajs haha
Re: Förstoppad:-(Hej AmelieM!
Usch, lider med dig. Jag har hört att kiwi ska hjälpa mot förstoppad mage. Och katrinplommon kanske?
Re: Förstoppad:-(Tack:-)
Re: Förstoppad:-(Torkade katrinplommon, mkt fibrer och vatten. Färsk anannas.
Men testa att köpa Laktulos på apoteket. Är en söööt dryck som gör att tarmrörelserna ökar och mjukar upp bajset. Ta det på morgonen i t ex apelsinjuice. Själva Laktulosen är inte vanebildande och det är sockerarter som följer med bajset ut så det tas inte upp av kroppen på nåt sätt. Så testa att köpa detta! Jag köpte det efter förlossningen pga oro för hur det skulle gå att göra nr 2 och det var himla bra kan jag lova
Re: Förstoppad:-(Prova bravo äppeljuice, jag har dille på det just nu. Men det värsta är att man blir så kass i magen.... Åt andra hållet då
Re: Förstoppad:-(Jag börjar varje dag med en kiwi
Re: Förstoppad:-(Linfrön ( hela och max 2 msk/ dag annars kan man bli förgiftad) gärna ihop med havregrynsgröt eller ihop med fil och flingor.
Vatten, vatten och vatten glöm inte att dricka extra om du äter fibrer. Sen är det skillnad på hårda fibrer och lösliga fibrer ( tror det heter så iaf). Även kaffe har viss inverkan ( det fick jag krasst erfara när jag drog ner på kaffekonsumtionen.. Gör vad du kan för att förebygga förstoppning, att verkligen få det är ingen hit alls!
Re: Förstoppad:-(Plommon, kiwi, päron, fibrer, mkt vatten och rörelse!
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|