-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Förutom färdknäppen - vilka sätt känner du till?
37 inlägg • Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Förutom färdknäppen - vilka sätt känner du till?Har upptäckt nu genom denna lista att alkohol i olika former är poppis, kanske är det snarare så att gravidisar är sugna på alkoholen snarare än att det skulle hjälpa att få ut bebis haha.
Re: Förutom färdknäppen - vilka sätt känner du till?Jag fick ett nytt tips i hälsokostaffären:
Fotvård eller massage av "knölarna på vristerna" (de man alltid slår i alltså).
Re: Förutom färdknäppen - vilka sätt känner du till?ärdknäppen - förlossningen startar efter samlag då mannen komkommit i kvinnan.
Hallonbladste-ska tydligen starta förlossningen Färsk ananas - man ska äta många, då ska det tydligen komma igång. ricinolja-sätter fart på tarmarna som i sin tur orsakar sammandragningar ... Massera bröstvårtorna. Ska härma amningen som i sin tur verkar sammandragande på livmodern... Ett glas vin - minns inte vart jag läste det.. men tydligen bara ett glas, alltså inte tillräckligt för att vara roligt ens, hur det skulle fungera dock har jag ingen aning om.. Tvätta fönster - vet inte om det har me rörelserna man gör att göra.. Att ta en snaps - lite väl mycket alkohol tycker jag, skulle inte prova själv Gå i trappor Maginfluensa - uuäck Mirakeldryck - citron, cayenn, ingefära och honung tror jag det var Hinnsvepning- Fungerade på mig LÅNGpromenad - vet inte exakt hur det funkar men det har väl något med rörelserna att göra, att kroppen arbetar. Ät skiiiiitstark mat Ut och spring - rolig syn, jag provade upp för brantaste backen. Hoppa studsmatta - syrrans granne gjorde det och fick sen värkar på natten, kan dock vara slumpen.
Re: Förutom färdknäppen - vilka sätt känner du till?när början med diverse färdknäppar? tex hallonbladste och mirakeldrycken?
Re: Förutom färdknäppen - vilka sätt känner du till?Har läst mkt om örtmedicin och enligt mina källor är det bra att dricka hallonbladste kontinuerligt under sista trimestern då det sägs stärka livmodern så den jobbar bättre under förlossningen. Inte i igångsättande syfte. Har hört att vin skulle ha motsatt verkan men det där med vin och bad och het sex (hur nu det skulle gå till med foglossning) lät fantastiskt trevligt. Vilken bra avslutning på graviditeten! Färdknäppen funkade båda gångerna för mig.
Re: Förutom färdknäppen - vilka sätt känner du till?Är det ingen som provat fotchocken?
Fotchocken: Man har två vattenbad, en med kallt vatten och en med varmt vatten och så chockar man kroppen med att flytta fötterna fram å tillbaks mellan dem. 2 väninnor som fick igång värkarna så? För mig funkade färdknäppen nästan alldeles för bra då jag sattes igång redan v 28, 32,33 och fick åka in och stängas av men var redan öppen 2 cm tills jag fick sexförbud:)
Re: Förutom färdknäppen - vilka sätt känner du till?ärdknäppen - förlossningen startar efter samlag då mannen komkommit i kvinnan.
Hallonbladste-ska tydligen starta förlossningen Färsk ananas - man ska äta många, då ska det tydligen komma igång. ricinolja-sätter fart på tarmarna som i sin tur orsakar sammandragningar ... Massera bröstvårtorna. Ska härma amningen som i sin tur verkar sammandragande på livmodern... Ett glas vin - minns inte vart jag läste det.. men tydligen bara ett glas, alltså inte tillräckligt för att vara roligt ens, hur det skulle fungera dock har jag ingen aning om.. Tvätta fönster - vet inte om det har me rörelserna man gör att göra.. Att ta en snaps - lite väl mycket alkohol tycker jag, skulle inte prova själv Gå i trappor Maginfluensa - uuäck Mirakeldryck - citron, cayenn, ingefära och honung tror jag det var Hinnsvepning- Fungerade på mig LÅNGpromenad - vet inte exakt hur det funkar men det har väl något med rörelserna att göra, att kroppen arbetar. Ät skiiiiitstark mat Ut och spring - rolig syn, jag provade upp för brantaste backen. Hoppa studsmatta - syrrans granne gjorde det och fick sen värkar på natten, kan dock vara slumpen. Massera precis ovanför hälen, under fotknölarna. Ska visst sätta fart på saker har jag hört
37 inlägg • Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
|