Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Förvärkar eller förlossningsvärkar????

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Förvärkar eller förlossningsvärkar????

Inläggav saris1989 07 nov 2010, 17:51

Hej alla!

Jag har haft mycket sammandragningar de senaste veckorna och nu börjar värken kännas starkare.. Idag har magen varit väldigt spänd, jag kan inte sitta ner med rak rygg för det tar i mot precis som det sitter något där om ni förstår vad jag menar.. det gör väldigt ont så jag får ställa mig upp igen.. Spelar ingen roll om jag går, står eller sitter så gör det ont.. Rätt så ont faktiskt.

Jag får värk som strålar ut i lår/jumskarna (vet ej hur det stavas) Det hugger i mellan bena som bara den och jag får även huggande värk i ryggen som strålar ut...

Jag kan inte stå med raka ben och böja mig ner då värker det som bara den och det känns verkligen som om bebbe ska komma ut snart...

Jag känner mig väldigt kissi nödig, men när jag ibland går och kissar så kommer det små skvätt bara, vet inte om det är typ vattnet som sipprar ut lite då och då.. det är väldigt jobbigt att veta. Det är mitt andra barn, men har glömt så mycket hur det va osv... Tänk om jag inte känner förvärkarna som jag gjorde första gången osv...

Jag klarar knappt av att greja eller bära nåt större längre utan att det värker ännu mer...

Vad tror ni? Är det förvärkar bara eller förlossningsvärkar?

Tacksam för något svar eller vad ni tror det kan va...

Mvh Sara Larsson
saris1989
Nykomling

BF: 101120
Status: Saris 21år snart 2 barns mamma

Re: Förvärkar eller förlossningsvärkar????

Inläggav soffilina 07 nov 2010, 17:55

det låter som förvärkar?
eller kommer det å håller i sej och försvinner igen, kommer, försvinner regelbundet?

ring fl å fråga =)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Re: Förvärkar eller förlossningsvärkar????

Inläggav saris1989 07 nov 2010, 18:40

Det kommer och går, men har inte haft tid att kolla vad långt i mellan det går.. Det känns lite hoppigt fram och tillbaka.. Det håller i sig en liten stund det blir änna så att man stannar upp när man får dessa värkar... Funderar på att ringa in och berätta om värkarna.
saris1989
Nykomling

BF: 101120
Status: Saris 21år snart 2 barns mamma

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm