Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Fortfarande????

Hur får man samlivet att fungera med barn? Diskutera!

Fortfarande????

Inläggav Em87 08 aug 2010, 18:12

Har fortfarande ont mellan bena efter förlossningen. Min son blir 5 mån den 28e. Fick sy ganska mycket,men herregud,5 månader sen snart. Ammar inte heller. Kan inte ha sex,de gör för ont.jätte drygt. Någon mer som känner lika?Kan man verkligen ha ont så lång tid efter???
Em87
Alltid online

Re: Fortfarande????

Inläggav Loam 08 aug 2010, 18:25

Ja kan kan man ju uppenbarligen, men det är ju inte okej att behöva ha ont så länge. Tycker du ska kontakta din BM eller annan gynekolog för undersökning. Vad sa de på uppföljningen om det?
Bild

Bild
Loam
Stammis

BF: 100826

Inläggav HelloKitty 08 aug 2010, 18:27

jag hade också ont läänge.. hade väl sex typ första gången när charlie va en 4 månader men de gjorde ont än, köp glidmedel!
sen hade ja ont eller kände av de i andra sammanhang i 7 månader typ självklart mindre o mindre men ändå. så jag behöver väl inte säga att ja slipper några stygn denna gången!
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav Jag 08 aug 2010, 19:14

Syster sprack något fruktansvärt så de sydde henne i säkert en timme efteråt..
I ett år hade hon ont...
Men du ska självklart ringa din BM och be om en undersökning så de får kolla upp så att allt är normalt.
Ärrvävnad är knutig och kan göra allt obekvämt innan den mjukat upp sig igen vilket kan ta lång tid.
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

Inläggav Sandi89 13 aug 2010, 17:21

INTE okeii alls... ! Gå till din BM eller gynekolog å begär en grundlig koll på varför du har ont. Och om ni försöker igen innan så känn efter vart det gör ont och ha MAAAAASSA glidmedel. Durex 2 in 1 är bra.
Vi hade sex redan 3 veckor efter och jag syddes också och hade spruckit upp så jag va inte ens helt bra än så DÅ gjorde de för ont för att de skulle gå... men sen vänta vi till förra veckan (5 v efter förlossningen!) och då va de ju fortfarande stramt, men med maaassa glidmedel å yberlugnt i början då vi mest låg stilla å körde sakta så töjdes det ut å tillslut va det mer skönt än ont...
Sen senast iförrgår hade vi sex igen å då va det verkligen MER skönt å jag kunde för första gången på säkert 1½ år komma tillsammans med min kille medans vi hade sex :oops: Dagen efter (igår!) körde vi 2 gånger.... :roll: :oops:

Hoppas du får hjälp !
BildBild
Sandi89
Alltid online

< Återgå till Relationen & samlivet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm