-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Fråga ang koffein när gravid....
12 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Fråga ang koffein när gravid....Hej, jag har åxå varit en stor koffeinmissbrukare innan, dels i gymnasiet då d blev koffeintabletter för å orka med skolan, men även en hel del coca cola å kaffe,
den första gången jag trappade ner på koffein efter jag fått hjärtklappning va jag sjukt dålig i 3 veckors extrem huvudvärk... sen dess har jag inte haft den stora konsumtionen igen.. å när killen å jag pratade om att börja bilda familj så blev d ännu tydligare å succesivt minskade koffein intaget...idag dricker jag nästan ingen cola mer än nån gång då som då, eller kanske nån kopp kaffe varje eller varannan vecka...dricker inte kaffe när jag e ensam hemma heller...å tro mej, jag mår faktiskt bra!! sen tänker jag på d växande livet inom mej, eftersom d e första barnet å väldigt efterlängtat, å jag inte vill förlora det nu när d e så nära förlossning ( bf 15 mars 2010) så kan jag överleva utan enorma koffeinmängder:) har även hört att koffein vid amning kan ge mer skrikiga barn men jag vet inte..
Re: Fråga ang koffein när gravid....Hej! Jag tror att det blir värre om man ska gå och oroa sig över vad man får och vad man inte får äta, dricka eller göra... Lyssna till dig själv istället så blir det bra.
Hur som helst så säger experterna att tre koppar kaffe, 4-5 koppar te eller 8 burkar cola om dagen är okej. Känner man sig orolig så kan man dock undvika koffein i början av graviditeten. Lycka till nu! =) Äntligen!! Efter 18 dagars övertid kom Elsa till världen den 16 jan, 00.21. 3410g och 50 cm lång.
12 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|