-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Fråga om diarré i slutet av graviditet (lite äckligt)
5 inlägg • Sida 1 av 1
Fråga om diarré i slutet av graviditet (lite äckligt)Jag måste fråga - jag har haft en ruskig diarré i ett par dagar nu (värst idag), det känns som att jag knappt får behålla något och jag är heeeelt slut (trots att jag fick sova hela natten utan att behöva gå upp och kissa och även 2 timmar på dagen).
Jag läste någonstans att man kan få diarré i slutet av grav pga ökad halt av prostagladin (tror jag det heter) men vad jag undrar om det är ett tecken på att det börjar bli dags eller om det bara är "som det brukar" i slutet av graviditeten och kan hålla på så i ett par veckor?? Någon som vet eller har erfarenhet?
Re: Fråga om diarré i slutet av graviditet (lite äckligt)Jag hade också diarré i 3-4 dagar och fick knappt behålla något alls.
Det var i torsdags till söndags och nu dagarna efter när jag kan äta ordentligt så är magen fortfarande lite upprörd. När jag väl måste gå på toaletten är det brottom, är precis som att bebis trycker på tarmarna eller så. Har varit lite så senaste 2 veckorna. Tror nog att du har haft någon magbacill. Borde ge sig nu när du haft så ett par dagar! (hoppas det i alla fall). Jag gissar att det var någon bacill jag hade i alla fall, men den verkade inte smitta i alla fall vilket är skönt! Lycka till!
Re: Fråga om diarré i slutet av graviditet (lite äckligt)Jag läste att man kunde bli lös i magen i slutet, men jag blev aldrig det. Så vet inte hur länge det kan hålla på innan förlossning.
Mitt tecken var att slemproppen började släppa, precis en vecka innan förlossningen =)
Re: Fråga om diarré i slutet av graviditet (lite äckligt)Jag var duktigt kass i magen dagen och kvällen innan mina värkar kickade igång. Slemproppen lossnade i samma veva under natten när jag sprang på toa till och från. Tror jag gick 5-6 ggr eller nåt
Re: Fråga om diarré i slutet av graviditet (lite äckligt)De sista 6 veckorna av min graviditet (från v 28 ungefär) var jag ruskigt dålig i magen till och från. I v33+6 blev jag fruktansvärt dålig, spydde och sprang på toa i ett, trodde det var maginfluensa, men 34+0 gick vattnet och dagen efter var lilla Julian ute. Har dock även hört att just diarré och magsjuka kan sätta igång en förlossning, är det någon annan som hört samma?
5 inlägg • Sida 1 av 1
|