-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Frustrerad...
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Frustrerad...Har nu haft värkar från och till så många gånger nu så jag får panik! Jag är iof "bara" i vecka 37+2 men ändå...
Det började i vecka 35 då hade jag börjat öppna mig 1,5cm jag hade en massa värkar eftersom de på förlossningen tyckte att det var lite tidigt så stoppade de förlossningen tre gånger... Men i förgår på eftermiddagen så började värkarna igen, dom var då inte regelbundna men höll i sig till i går eftermiddag. Då blev de mer kraftfulla och kom med 5min mellanrum... men i natt så slutade dom igen. Nu har det så smått börjat igen med väldigt mycket sammandragningar och oregelbundna värkar. och nu till min fråga... HUR LÄNGE SKA DETTA HÅLLA PÅ??
Re: Frustrerad...Hm, du får väl en igångsättning om 5 v om inget hänt innan dess.
Blev du gladare nu Kan tyvärr inte ge ett bättre svar...
Re: Frustrerad...Jo, jag vet ju det! Men man tappar orken... 5veckor med värkar var och varannan dag är väldigt lång tid....Men tack ändå!
Re: Frustrerad...Måste varit underbart, då är det ju inga tvivel när vattnet har gått
Re: Frustrerad...Hade ingen som helst förvarning när vattnet gick 6v för tidigt. Stog mit uppe i en tvätt.
Så allt kan hända. Se bara till och ha väskan packad, ett litet tips. För det hade inte jag.
Re: Frustrerad...Jag hade sammandragningar redan från v 16 och de var regelbundna, täta och gjorde ont flera gånger. 2 ggr blev jag inlagd (v 31 och v 33) för att få stopp på dom. Sen blev jag ordinerad soffläge fram till v 36+6. I v 37+2 gick vattnet.
Men det jag ville få fram är att det kan hålla på mååånga veckor...tyvärr.
Re: Frustrerad...Jag hade ungefär som du beskriver det fast jag blev inte inlagd utan enbart sjukskriven och hade öppnat mig 1½cm i ca v 36 tappen var delvisutplånad men min lilla pojk väntade ändå till v 40+1.
Vet att det är oerhört påfrestande att vänta minns det som igår!!!! Lycka till.
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|