-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Frustrerande
7 inlägg • Sida 1 av 1
FrustrerandeHej,
idag är jag frustrerad, jag och min sambo har försökt att bli gravida sen jag slutatde med p-pillerna i februari. Min mens har enda sedan jag slutade med dem varit väldigt regelbunden. Jag har alltid fått mensen efter 28 dagar (och varje gång på morgonen), eller ja en gång kom den efter 27 dagar. Jag skulle haft min mens igår, men den har inte kommit än. Testade mig tigare ikväll och testet visade tyvärr ett minus Trodde att den kanske hade blivit nått denna gång, eftersom jag under nästan två veckor efter ägglossningen förra månaden haft en molande värk imagen som kommit och gått. I sön, och mån var den starkare, så då trodde jag jag skulle få mensen tidigare men den har alltså inte kommit än. Konstigt att man nu vill att den ska komma så man kan bröja försöka igen
Jag hade också så... slutade med p-piller i feb....
Sen i sept så testade vi efter bim... inget plus och ingen mens... höll på i över två veckor..... inget plus och ingen mens... sen minsann! Ett fint plus på stickan! Min ägglossning hade rubbats två veckor! Och vi hade gett upp! Så när vi trodde att mensen skulle komma hade jag egentligen ÄL.... lite roligt eftersom vi gett upp och bara väntade på att få börja om! Håller tummarna för att det kan vara nåt liknanade för dig... fast kanske inte att du ska behöva vänta så länge som vi på besked!!
Hade samma problem..min mens väntade i 14 dagar innan den till slut dök upp...jag gissar på att man stressar omedvetet, att man så gärna vill ha ett plus att det blir en slags stress för en. Nu dök mensen upp för ett par dagar sedan och allt känns bra, det kommer den göra för dig med! Och tills dess: Många Kramar!
Jag sitter i samma sits, testade i morse men det blev minus. Jag har bara haft en rubbad cykel en gång när ja var 16 annars har den alltid varit 28 dagar. Jag tror att man är så spänd och vill så mycket. Jag har en fördel för jag jobbar på lab och ska ta ett blodprov ikväll. Där kan man se hCG stegringen mycket tidigare än i urin.
Lycka till!
7 inlägg • Sida 1 av 1
|