-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Funderar på att börja försöka i höstRe: Funderar på att börja försöka i höstÄr det någon som har koll på vilka ägglossningstest som är bäst?
Infinite: Är CB:s bäst? Jag måste nog läsa på lite Stina1983: Vad härligt att ni ska gifta er
Re: Funderar på att börja försöka i höstEmmaStina: Jag skulle svar ja CB's är bäst men man kan bli ruinerad på dem
Re: Funderar på att börja försöka i höstJag säger också ClearBlues ägglossningstest. Jag köpte ett paket CB innan jag fick paketet med stavar (vit pinne med grön hatt) jag köpte på Billiga-tester.se
Nu är det ju inte stickor utan stavar men jag tror man läser av dem på samma sätt. Jag har inte haft problem att läsa av när jag har ägglossning, teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket, så det är inte som graviditetstest. Är det svagare kan man inte vara tveksam, då har man inte ägglossning helt enkelt. Men med CBs tester så testar jag alltid positivt minst två dagar. Med de här testen så får jag bara + under en dag, även om det står i beskrivningen att de också ska visa positivt 48h innan. Så det är nog mest en känsla... gillar CB bäst. Än så länge köper jag dem inte eftersom vi inte försöker bli gravida än. Det ser ut som att vi väntar till oktober/november innan vi börjar försöka. Det blir helt enkelt bäst så! Men koll på min menscykel vill jag ha när vi väl drar igång.
Re: Funderar på att börja försöka i höstHej, kul att läsa om andras beslut. Jag & min sambo har ända sedan vi träffades varit överens om att vi någon gång i framtiden ville skaffa barn. Efter 5 år verkar vi äntligen vara redo
Det här är så nytt som att jag slutade med mina p-piller i fredags. Dock känns det som att nu när beslutet är fattat, är jag nog mer redo än jag trodde. Märker dock att jag är novis då jag läser om BIM, ÄL osv. Jag hade tänkt mig en mer "avslappnad " approach, men det kanske är fel tänkt? Spännande att se hur allt går framöver, det känns verkligen som det första steget på en helt ny väg. Är 28 år med en sambo på 32. Heja heja!
Re: Funderar på att börja försöka i höstlindatw: Välkommen
Re: Funderar på att börja försöka i höstTack så mycket Infinite och EmmaStina. Nu är det bara tre veckor till vigseln och jag börjar bli riktigt nervös.
ÄL borde infalla några dagar efter bröllopet så det borde passa bra. Skulle vara så fint om det tog sig direkt men chanserna är väl inte så stora. Hur går det för er andra? Lindatw: Välkommen, spännande med första barnet, samma som för oss. Vi har dock varit tillsammans ett år längre och jag är ett år äldre men vi verkar sitta i samma sits. Infinite: Hur går det för er? Har ni börjat ännu? Hoppas ni alla haft en skön helg! MF 251012 v6 (5+6)
Re: Funderar på att börja försöka i höstStina 1983: Oj tre veckor kvar, det är inte långt kvar alls. Spännande! Är det mesta inför bröllopet klart är det mycket stress nu?
Vi har börjat försöka, första omgången nu. Har BIM mellan 11- 13/8. Mensen har varit lite oregelbunden så det är svårt att sätta ett exakt datum. Självklart så hittar jag alla möjliga symptom och får då falska förhoppningar. Det tog ju oss 10 månader sist så jag borde inte ge mig på att analysera varje liten känsla men uff så svårt
Re: Funderar på att börja försöka i höstJag kommer antagligen börja räkna & kalkylera så småningom, desto mer som det sjunker in. Just nu lär jag mig av alla här på forumen. Det skulle ju vara trevligt med ett sommarbarn, men så långt vågar jag inte tänka. Kul att se hur många som faktiskt har ett intresse av att planera barn. I min värld så blev folk bara med barn helt plötsligt, utan så mkt förberedelser. Det är väl kanske för att man håller det mellan sig som par.
Men jag uppskattar verkligen såna här sidor. Spännande att kanske få se hut det går för några av er!
Re: Funderar på att börja försöka i höstHihi, lindatw... när vårt första barn blev till så lärde jag mig allt om ägglossning och olika flytningar för att INTE bli gravid... men vi misslyckades helt och blev gravida direkt. Väldigt skönt på många vis. Jag hade ju inte en tanke på att jag kunde vara gravid och gick definitivt inte och väntade på någon BIM. När jag väl testade var jag 3 veckor efter BIM.
Jag skulle vilja ha samma approach till det hela den här gången också, men jag tror inte det fungerar. Nu har jag nämligen för bra koll på det där med ägglossning och flytningar. Nu testar jag ju dessutom för att se till så att jag inte blir gravid riktigt än. Ska vänta någon månad till. Men jag skulle nog försöka ta det som det kommer. Lär känna din kropp nu när du slutat med p-piller och ha roligt
Re: Funderar på att börja försöka i höstVa skönt att man kan ta det lite lugnt så här i början då
Förra gången när jag slutade med p-piller så tog det ett bra tag innan allt var igång igen, så jag får nog ta det lilla lugna. Min sambo fick något av en aha-upplevelse igår när han insåg hur stort det här är, aningen panikartat - men på ett trevligt sätt. Sa han iaf.
|