Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

Funderar på nr 3 men...

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Funderar på nr 3 men...

Inläggav Maddeklen86 25 mar 2011, 12:51

Hej!!!

Det är så att vi redan har två barn 1 och 3 år gamla..och nu funderar vi på att skaffa nr 3 men sen är det så att vi ska åka utomlads nu i september. O är lite fundersam på hur det skulle gå om jag nu skulle vara gravid när vi åker. Tänk om jag blir gravid nu och då kommer jag ju isåfall vara i månad 5. Vill så gärna bli gravid nu igen men samtidigt vet jag inte!!! Äter p-piller nu men funderar på att sluta...
Vill verkligen ha råd...snälla :wink:

/Madde
Maddeklen86
Nykomling

BIM: 110506

Re: Funderar på nr 3 men...

Inläggav Maddeklen86 28 mar 2011, 11:53

Ingen som har några råd??
Eller nån som har varit gravid o åkt utomlands i ca 5:e månaden???
Maddeklen86
Nykomling

Inläggav madddee 28 mar 2011, 12:13

Hej!
jag var fem fulla månader nu (precis gått in i sjätte) när vi var på teneriffa en vecka! Det funkade bra förutom att hotellsängarna var stenhårda :P så jag sov inte så bra, men det gick toppen. Jag fick i mig nåt som jag inte tålde, men kroppen tar ju hand om det också. ;) kanske kan vara bra att ta med sig lite immodium eller nåt annat bra magmedel som man kan käka om man är gravid (jag fick värsta diarrén...) Så nu har jag varit hemma en vecka men mår jättebra så det var bara nåt där nere. Flygresan gick också bra, men jag rekommenderar att upp och gå och kissa ofta... när jag tänkte att jag skulle kissa så skulle vi gå ner för landning så de stängde toaletterna men jag tänkte att äsch, det är ju inte långt kvar tills vi kommer till flygplatsen så då kan jag ju kissa där, bara det att vi stod ju vid gaten i en halvtimme för att vänta på assistans :P så då var det inte lika roligt längre, men det gick bra det med. lite mer kissinödig än vanligt bara ;) har man lite problem med att man vätskar på sig i benen så är nog stödstrumpor bra att ha under flygningen. Jag hade inte det och det gick bra ändå, men jag såg och kände att jag svullnade lite. Men lite massage under flygningen gjorde gott (och promenaderna i mittgången då ;) )nu var inte min flygning jättelång (ca 5 h lite drygt) så det funkar ju bra. ska man längre bort (till thailand tex) så hade det nog nästan varit ett måste med stödstrumpor... det är ju lite knöligt att sitta i de där flygplanen också :P

Hoppas du får lite idéer om hur du kan göra :) lycka till med nr 3!! låter spännande :D (här är det nr 1 som bakas ;) )
Bild
madddee
Alltid online

Status: Stolt mamma till Emil!

Inläggav madddee 28 mar 2011, 12:26

fint namn förresten hehe :D
Bild
madddee
Alltid online

Status: Stolt mamma till Emil!

Inläggav Blåbäret 28 mar 2011, 19:40

Var då utomlands? Om det är till ställen med malaria osv behöver du ta ställning till det t ex. Är det mer typ Mallis så är det inga problem skulle jag säga. Men jag åkte å andra sidan gravid till Zimbabwe och Zambia.

Sen är det klart, när man är ute och reser kan det ju bli så att man måste bära mkt mer på de små (helst din minsta då) och det är ju varken skönt eller att rekommendera men där får man väl tänka vagn och att pappan bär mest och sånt. Inget oöverstigligt tänker jag.

Vad spännande att fundera på nummer tre, det har varit vårt drömmål också, men nu som höggravid så undrar jag om jag kommer orka, och orka så tätt. Så jag tycker du verkar ascool och stark jag :)
BildMake a pregnancy ticker
MF nov -07, v 11
Bild
Användarvisningsbild
Blåbäret
Alltid online

BF: 110420
Status: mamma och gravid

Inläggav Maddeklen86 31 mar 2011, 11:24

Tack så mycket för era svar :)

De e ju "bara" till Kreta som vi ska, så flygresan är ju inte jättelång heller!! Mina föräldrar ska oxå med på resan, så jag har nog inga problem med bärhjälp o så...Sen e ju pappan oxå med!!!
Har funderat fram o tillbaka...tycker det är precis lagom att ha 2 år mellan barnen...känner att de har mer glädje av varandra med :D

Så de blir nog till att skippa p-pillren nästa vecka, då denna kartan e slut!!!
Vi har pratat om de, sen e de ju inte säkert att man lyckas direkt iallafall för de e ju ändå lite som ska stämma övernes...Fast med våra 2 flickor har vi blivir gravida direkt...men man vet ju inte denna gången :)
Maddeklen86
Nykomling

Inläggav Nelia 31 mar 2011, 18:02

Jag var i Portugal 5 veckor när jag var gravid mellan vecka 20-25. Inga problem :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm