Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

FUNDERING på om man ändå kan vara gravid?!

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

FUNDERING på om man ändå kan vara gravid?!

Inläggav adela88 04 sep 2011, 21:48

Hej...
Jag har en liten liten fundering som gör mig lite fundersam.
Det är så att jag och min sambo hade sex på min ägglossningsdag den 13/8. och några sekunder han kom i mig så lixom pirrade det till i livmodern. Några dagar efter fick jag lite värk i korsryggen, antingen var det på höger sida eller så var det på vänster.

Efter att det gått sin tid jag skulle ha min mens, den 27/8 kände jag på mig att den inte skulle komma konstigt nog.
Jag hade förväntat mig den. Redan den 29/8, (två dagar efter den beräknade mensen) köpte jag ett digitalt graviditetstest och så klart visade de negativt.

Jag hade fått molande värk i tjejmagen och äggstockarna och lite lite ont i brösten.

Jag kan ju säga eftersom jag har gått några dagar över mensen snart till den 5/9 och den fortfarande inte dykt upp.
Jag har heller inte haft några ordänkliga humörsvängningar som jag alltid brukar få dom dagarna innan min mens. Men jag har vart som vanligt och gladare än vanligt.

Funderar nu starkt på om jag kan vara gravid i alla fall. Men jag hoppas inte för mycket för att jag sedan kommer att bli besviken.

BIM+8
Idag när jag vaknade hade jag ingen matlust fast jag var ganska hungrig när jag vaknade. Har också lite konstig smak i munnen, är lite förkyld så jag kan inte känna så tydligt själv om det är metallsmak. Men det känns som det i alla fall. När min sambo bjöd mig på maraboo som är utav mina favoriter så fick jag lite halsbränna och den smakar inte lika gott som vanligt.
Brösten känns lite ont men inte så mycket på bröstvårterna bara runt om. Har också känt av att de har spänt till ibland och det brukar de inte göra innan mens vad jag lagt märke till.

Ska man ta och testa igen eller ska man bara vänta på att mensen ska dyka upp?
adela88
Nykomling

Bor: Vänersborg

Re: FUNDERING på om man ändå kan vara gravid?!

Inläggav vambi 04 sep 2011, 22:02

hej! hm det där känner jag till, jag har haft svårt med 6, men den 24juni funkade det och dagen efter hade jag ÄL, efter ett tag sprang jag på toa typ 20ggr på en dag, kände mej yr, men ändå glad och tja som vanligt, vi var med varandra fler gånger och för ett tag sedan i juli fick jag en sk ölmage :oops: jag har alltid varit mullig men kunnat klämma in magen i jeansen men nu går det inte och den sticker ut som en stor bulle :lol: andra saker som jag känt är molande som mensvärk, ont i ryggen o axeln och jag är alltid görtrött och jag mår illa om jag ej äter och mår illa om jag äter, ändå e jag så feg att jag ej våga kolla :cry: har du kollat än? kram!
vambi
Alltid online

Inläggav Cayenne87 05 sep 2011, 00:52

Jag tycker du ska ta ett nytt test. Om du skulle vara gravid så borde det ge utslag på BIM +8. Det låter som att du kan vara gravid men samtidigt kan man ju inbilla sig mycket också. Sen tycker jag att gravsymtom och pms kan vara ganska lika ibland så det är svårt att veta vad som är vad. Gör ett nytt test. Det kanske bara var för tidigt sist.
Lycka till! Hoppas du får det svar du vill :)
Bild

Bild
Cayenne87
Alltid online

Status: Väntar vårat andra barn <3

Inläggav adela88 05 sep 2011, 14:31

Typiskt, och jag som hade hoppats på att åka iväg till apoteket för att köpa mig ett test. Så kom mensen i morses i alla fall. :(
Blir lite besviken i alla fall för att då måste man börja om från början igen. Men man får se på den ljusa sidan. De kommer hända en vacker dag för mig med för hoppningsvis!

Roligt att ni lyckats.
adela88
Nykomling

Bor: Vänersborg

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm