-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Fundersam
3 inlägg • Sida 1 av 1
FundersamHej! Det är så att jag går in i vecka 14 imorgon och väntar mitt andra barn . Har mått bra men är inte alls så sugen på nått sen i helgen åkte vi på magsjuka. Tycker inte alls att jag har fått mage eller känner inte att det växer. Har inte kräks mycket kanske några gånger men nu har jag börjat kräks mer. Blir orolig att den inte lever i magen. Många säger när man väntar sitt andra barn känner man allt tidigare och magen kommer tidigare, jag har bara deg mage
Re: FundersamVad är det som gör att du inte tror att bebisen lever?
När jag väntade andra barnet så mådde jag jättebra, märkte inte ens att jag var gravid. Magen var bara tjock första halvan och såg verkligen inte ut som gravidmage förrän vid vecka 30. Vecka 14 är tidigt att känna bebisen även för en omföderska, allt beror ju på hur barnet ligger och vars moderkakan är. Jag kände andra med all säkerhet vecka 16+nånting och några dagar efter det hade jag sånt flyt att jag kände sparkar på utsidan. Du ska se att allt är som det ska vara, du får bara ha lite tålamod
Re: FundersamJag kände nog inget i magen förrän vecka 18 med andra barnet. Då var det lite fladder som jag med vilja kunde koppla till fosterrörelser. Tror som Danem, att du bara får ha lite tillförsikt och tålamod!
3 inlägg • Sida 1 av 1
|