Maria Wigbrant

Hej! Jag har inte kunskap om specifika märken vad gäller stödsstru...

Träningsrådgivare

Mest länkade bloggar

Gå ner i vikt under gravidteten

Tips om träning under graviditeten, ta hand om din hälsa.

Gå ner i vikt under gravidteten

Inläggav succubusan 24 jan 2010, 21:07

Jag har pga medicin lagt på mig massa vikt under kort tid medicinen gör också att man samlar vatten.

Jag undrar om man kan gå ner i vikt när man är gravid? Nej jag menar inte banta, jag menar motionera mera, äta bättre osv..för man bör ju gå ner i vikt då?

Det jag är rädd för är att jag kommer väga så väldigt mycket inför BF.. Sist gick jag upp 23 kg men då vägde jag 5 kg mindre än nu....
Bild
succubusan
Alltid online

Re: Gå ner i vikt under gravidteten

Inläggav pumasara 24 jan 2010, 21:24

Grattis till graviditeten!! :D

Jag har faktiskt ingen aning om hur man kan göra i den situationen du verkar vara i... Det som alltid är bra är väl simning o promenader... Jag la på mig 6 kg PANG BOM dom första veckorna utan att veta varför... :shock: Men nu så har jag ätit lite bättre o även försökt röra på mig mer så nu i 37e veckan har jag sammanlagt "bara" gått upp 15 kg... :oops: Mamma gick upp 30 kg med mig så jag är glad att jag sluppit det iallafall OM man nu inte skulle lägga på sig 15 kg sista veckorna nu! :P

Det bästa receptet är nog bara att du själv känner att du mår bra så ordnar sig allt annat efterhand! :)
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
pumasara
Alltid online

Inläggav laisa86 24 jan 2010, 21:45

Nu kan jag inget om sånt här, men jag såg Unga mödrar på femman nu i december och en av tjejjerna är gravid med sitt andra barn och hon väger redan typ 100 kg (innan gravven) och hon håller på att träna och äta rätt (nu medans hon är gravid) för att gå ner i vikt. Läkaren hade typ sagt att hon måste gå ner i vikt under graviditeten, typ minst 15 kg om jag inte minns fel. Men testa och hör med ngn läkare eller bm hur det är här i svergie, men tjejjen i danmark skulle då gå ner och då var hon typ i fjärde eller femte månaden.
Läs om min och Knuts vardag: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

BildBild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
laisa86
Alltid online

BF: 120603
Status: Sambo och mamma till Knut + gravid igen

Inläggav Cavadoo 22 apr 2010, 11:44

Jag tror det beror lite på HUR man går ner i vikt!
Vi säger att man är överviktig när man blir gravid, och då slutar att äta t.ex. godis, glass och läsk och går ner 5 kg...men ändå äter allsidigt, då tror jag inte det är farligt.
Om man däremot svälter sig så är det ju aldrig bra vare sig man är gravid eller inte.
Är själv överviktig från start (är nu i v.5) och min plan är väl att hålla mig relativt viktstabil under graviditeten om det går. För så länge barnet växer så gör det ju inget om jag tappar lite i egenvikt! :)
Glöm inte att kvinnor i U-länder också får barn även om dom inte har perfekt tillgång till mat hela tiden! Tror fostret tar det det behöver och sen är det mamman som får klara sig på lite mindre...
Men kolla gärna upp med nån läkare, vad dom säger!
Cavadoo
Nykomling

BF: 101225

Inläggav En som vill 22 apr 2010, 12:01

jag gick ner ca 2 kg första två månaderna under graviditeten. tror mest det berodde på att jag inte hade så stor lust på söta saker osv... tror inte det är farligt att gå ner i vikt (utan snarare relativt normalt) dock tror jag inte att man ska äta mindre eller träna mer i den perioden... :)
BildBild
Användarvisningsbild
En som vill
Alltid online

Bor: Norge

Inläggav tuss2 22 apr 2010, 12:06

hej succubusan jag hörde att viktväktarna har ett special program just för gravida så kolla med dom om dom kan ge dig lite tips och råd:)
BildBild
0Bild
tuss2
Alltid online

Status: lyckligt gravid med barn nr 2

Inläggav succubusan 22 apr 2010, 12:21

Nja, jag tror jag struntar i allt vad vikt heter, jag orkar inte.. :lol:

Har faktiskt bara gått upp 1 kg på 17 veckor graviditet så än så länge är det ju rätt lyxigt. Men tack för alla tips och råd, jag tror mycket på att försöka äta som vanligt och äta godis osv på helgerna..inte för att jag följer det hehe men gör man det tror jag man inte går upp så mycket OM man inte får en massa vatten förstås, för det kan man inte göra nått åt :evil:
Bild
succubusan
Alltid online

Inläggav tuss2 22 apr 2010, 16:40

jag håller med dig jag är rätt så nöjd den här gåmgen med min dotter hade jag gått upp ca 9 kg vid den här veckan nu har jag bara gått upp 4,6 så jag e jättenöjd:) och att bara tänka lite på va man äter är bra och när man äter så tror jag iaf att man kan hålla sig rätt bramed sin vikt lycka till kram...
BildBild
0Bild
tuss2
Alltid online

Status: lyckligt gravid med barn nr 2

Inläggav grynet_å_jag 22 apr 2010, 16:59

Succubusan, 1 kg på så lång tid är ju jättebra! Tror att du gör rätt i som försöker tänka på mat och sånt nu, men sen kan du ju ta tag i vikten efter förlossningen om det fortfarande behövs. Du kanske tappar allt av sig självt sen!
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till Nils & Theo ♥

Inläggav succubusan 22 apr 2010, 18:11

Ja sist gick jag ner 11 kg på bara några veckor (vatten) sen morgonpromenader hela våren, gick ner 14 kg...men sen började jag äta medicin så det sa bara pang så gick jag upp allt igen :evil: men jag vet ju att morgonpromenader verkligen fungerar på mig så beach 2011 8)
Bild
succubusan
Alltid online

Nästa

< Återgå till Träning & hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm