-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Galen?!
10 inlägg • Sida 1 av 1
Galen?!Jag vet inte om jag är ensam i världen om att vara såhär konstig. Jag käkar Cerazette men kan ändå inbilla mig att jag är gravid, känner en tjej som nyss fått en son trots Cerazette. Även när jag hade p-stav kunde jag inbilla mig sånt här. Jag är inte dum, jag förstår ju egentligen att jag inte är gravid, att sannolikheten att bli gravid när man faktiskt skyddar sig är väldigt liten men jag tycker det är intressant, varför blir det såhär? Kan det handla om längtan?
Jag brukar skratta åt mig själv när jag inbillar mig sånt för när jag faktiskt blev gravid (utan skydd) så trodde jag inte alls att jag var gravid trots att mensen var tre dagar sen. Kanske gillar jag bara att fantisera om det? Någon som också brukar hålla på såhär eller är jag tokig?
Re: Galen?!Jag har en hormonspiral och det är väldigt ovanligt att bli gravid med en sån men ändå får jag för mig att jag är gravid, även fast jag VET att det praktiskt taget är omöjligt att jag är det.
Jag känner mig inte alls gravid men jag känner fosterrörelser, ibland känns det som en kullerbytta också. Jag vet mycket väl att det bara är tarmarna som jävlas med mig men det är så läskigt! Jag saknar att vara gravid, jag älskar att vara det och längtar så mycket till nästa gång jag får vara det och det är ett riktigt barn som rör sig i magen och inte bara gaser Så nej du är inte ensam, jag är precis lika galen! (Jag är även helt besatt av graviditetstest och har testat två gånger även fast jag vetat att jag inte är gravid.. Haha, tacka vet jag internet så jag får titta på bilder av positiva test iaf)
Re: Galen?!Haha jag har precis likadant. Igår bubblade det till i magen och kändes precis som små sparkar så jag satte handen jättefort på magen men då kom inget mer. Herregud så tankarna flög iväg. Ända tills jag kom på att jag inte kände sparkar förän i vecka 16-17 med William, tror knappast att jag bara skulle missa att jag var gravid i vecka 16-17 haha. Illamående kan jag vara ibland också men det beror såklart på alla kakor och om jag tänkte tillräckligt mycket så skulle jag säkert kunna framkalla en kräkning med tankarna.
Kroppen är väl bra rolig
Re: Galen?!Jag får för mig att jag är gravid hela tiden. tror jag har gjort 4 gravtest de två senaste månaderna även fast jag har kopparspiral >.<
Jodå, vi är nog fler som är så galna skulle jag tro Alina född 20/1-11 <3
Re: Galen?!Hahah undrar vad det är som gör att man inbillar sig det så starkt. Sen så fort jag inbillar mig det så letar jag fram varenda tråd i alla forum som handlar om folk som blivit gravida trots Cerazette. För då är det ju ännu mer sannolikt att just jaaaag skulle drabbas, vilket jag såklart inte blir.
Re: Galen?!Jag slutade med p-pillret Yasmin för över en månad sedan. Men har inte fått tillbaka min mens. Fattar inte haha hormonerrr i SWING!
Re: Galen?!Hej! Jag blir oxå knäpp ibland. Det har kommit så långt att jag måste testa mig för graviditet för att min mens ska komma igång när den inte kommer när jag vill (har oregelbunden). Varje gång jag har tagit test så kommer mensen på kvällen samma dag. Snacka om psykiska spärrar.
Jag slutade oxå med mina Yasmintabletter, och mensen var då 7 dagar sen. Tog ett test och mensen kom samma kväll. I april/maj startar vi vår bebisverkstad med förhoppning om ett barn tidigt år 2014.
Re: Galen?!Här börjar tokigheterna gå lite överstyr känner jag. Igår beställde jag 6 tester från testlagret, borde komma imorgon då jag beställde så pass sent. Efteråt har jag läst att testlagret börjar strula och att jättemånga är missnöjda. Någon som har erfarenhet av dom? Tur man tog på faktura så man slipper känna sig totalt blåst när testerna inte dyker upp som dom lovat!
Jag läste på bipacksedeln till mina minipiller igår. Står att om man har sex en vecka innan man glömmer ett piller så finns risken att man blir gravid. Så då har jag ju en skitbra anledning att testa i och med att jag glömde ett piller för en tid sedan
Re: Galen?!Jag beställer mina tester från billiga-tester.. har alltid kommit ett par dagar efter(har en tendens till att beställa sent på kvällen eller på helgen>.<)
Alina född 20/1-11 <3
Re: Galen?!Okej. Hittills är jag ju inte imponerad av testlagret. Fick mail igår att testerna är slut men borde komma nya in till lagret på onsdag eller torsdag och att leveransen går då. Skickade mail till kundtjänst för att ta reda på hur jag avbeställer då magkänslan känns sådär... Får se om jag får svar eller om dom tänker krångla.
Hittade någon sida som heter bästpåtest, ingen som provat dom? Var ju väldigt billigt!
10 inlägg • Sida 1 av 1
|