-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gammaldags flicknamn
21 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Gammaldags flicknamnBehöver hjälp med att hitta gammaldags flicknamn. Alla förslag är välkomna, för det är verkligen idetorka här nu.
På vår lista finns de "typiska" gamla namnen som Ebba, Elsa, Astrid osv men fler behövs Tack
Re: Gammaldags flicknamnEster, Edith (älskar det namnet!), Kerstin, Karin, Elisabeth, Siv....
// Pooh ♥
MF aug-10 MA dec-10 Mathilda föddes 19 jan 2012 ♥
Re: Gammaldags flicknamnHur gammaldags skall de vara? Gunhild?
Vet inte riktigt vad din definition på 'gamla' är ... men här kommer lite blandat med 'klassiska' flicknamn Eva Barbro Amalia Selma (det står på vår lista Kristina Alma Helena Signe Marianne Hillevi Ida Märta (eller den söta vertionen Marta Elma Marie Kommer kanske in med fler namn senare när jag förstår vad för typ av namn ni gillar ^__^*
Re: Gammaldags flicknamnmin lilla farmor hette Elvira
Re: Gammaldags flicknamn
Gunhild är nog FÖR gammaldags Riktigt många av mina vänner har barn som heter något i stil med dessa, så det gäller att hitta något som inte alltför många redan heter i vänkretsen...Maja är ett av favoriterna här nu
Re: Gammaldags flicknamnFlera tips:
Svea, Marit, Lill, Rut, Viola, Saga, Sonja.
Re: Gammaldags flicknamnMin farmor hette Eina, jag tycker det är fint, men min man är inte så förtjust. Det är nog rätt ovanligt, har inte hört någon annan som heter det.
Maja är högt på min lista med, och det passar ihop med Oliver, som vår son heter.
Re: Gammaldags flicknamnhej hej.
Jag jobbar hos många äldre namn som typ: Britta Linnéa Eivor Erna Alvy Gun Nora Inga Mary Astrid Saga Judith Karin Irma Men jag har ett släktnamn som jag ska sätta på mitt barn, eller snarare två släkt namn. Axelina och Albina. Mammas moster fick dom namnen när hennes pappa och hans bröder omkom på ett fartyg innan hon föddes. Så fick hon namnen Albina Axelina Johanna. efter Albin, Axel och Johan. Så jag ska sätta dom namnen på mina barn. "rolig" släkthistoria Hoppas du hittar rätt namn till ditt barn
Re: Gammaldags flicknamnKanske Inez, Iris, Gunnel, Ada
21 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|