Madeleine Kil...

Brösten  förändras även under menscykeln och om man ska undersöka ...

Barnmorskan

Mest länkade bloggar

Går inte upp i vikt!

Tips om träning under graviditeten, ta hand om din hälsa.

Går inte upp i vikt!

Inläggav 178anonym 25 feb 2010, 13:59

Jag är 174 cm lång och vägde 57 kg vid inskrivningen. Alltså underviktig eller nästan underviktig beroende på var man frågar. Gick upp lite de första veckorna men sedan rasade vikten. Har nu äntligen kommit upp lite över startvikten. Men jag är så orolig att jag inte ska orka. Är i vecka 28+4 och har gått upp lite mer än 1 kg sammanlagt. Är det någon som har varit i samma situation? När går man upp som mest och finns det något jag kan göra för att gå upp mer i vikt? Är sängliggande största delen av dagen pg.a. sammandragningar och illamående. Och jag äter som man ska. Är lite orolig för hur det ska gå sedan när bebisen är född och jag ska amma. Lär ju tyna bort om jag inte har några "reserver". Jag har blivit ganska mycket tunnare än jag var innan graviditeten också och är lite orolig. Men bebisen borde väl ta vad han behöver?
178anonym

Re: Går inte upp i vikt!

Inläggav Gotland 25 feb 2010, 14:08

Aj då. Vet inte vad jag ska svara på det. Själv är jag 171 cm och startade på 52 kg. Nu har jag ökat till 52,5.
Tycker du ska prata med din bm, hon om någon borde ju va orolig om det är nån fara. Dom brukar alltid oroa sig för vikten när man är smal som du och jag.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav JessieH 25 feb 2010, 14:14

JS90: Borde du inte kunna äta några måltidsersättningsbars som mellanmål så du får upp kaloriintaget. Du har säkert bra ämneomsättning och behöver därför tillföra mer kalorier.
Hör med dig bm om det. Vet att de som har svårt för att gå upp i vikt, som inte är gravida, får som råd att äta måltidsersättare som mellanmål.
Lycka till
* Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel.

Bild

Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/
MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)
Utomkvedes 120111 (v 5+0)

Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Bor: Skåne
Status: Vår tur?

Inläggav 178anonym 25 feb 2010, 14:18

Tack för svaren!:) Jag ska prata med bm då jag ska dit om 1½ vecka. Hon har hittills bara sagt att jag ska gå upp i vikt, men det är lättare sagt än gjort. Hon har inte varit orolig, och senast jag var där så var det en vikarie och hon sa bara att jag hade gått upp normalt mycket sedan besöket före. Ska nämna måltidsersättare som du pratade om JessieH.
178anonym

< Återgå till Träning & hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm