Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

GBG Sommarbebis 2011

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

GBG Sommarbebis 2011

Inläggav madddee 09 mar 2011, 15:03

Hej!

Jag vet att det finns några mammor som är från Göteborg eller med omnejd som ska ha i juni/juli - förhoppningsvis hittar ni hit, men det kanske finns fler i sommarmånaderna?

Vore roligt att följas åt, diskutera MVC, vilken förlossning vi väljer osv osv osv osv... :) Finns det fler än jag?
Bild
madddee
Alltid online

Status: Stolt mamma till Emil!

Re: GBG Sommarbebis 2011

Inläggav ciccil 09 mar 2011, 17:29

Hej! Här finns en till som ska bli mamma i sommar. Var på RUL idag och blev bara flyttade 1 dag, så skönt och så fantastiskt att se den lilla. När är du beräknad? Vi fick BF 7 Augusti! Är det första barnet för dig?
ciccil
Stammis

Inläggav madddee 09 mar 2011, 17:37

Hej!! Vad roligt att nån mer ville titta hit :)

Jag är beräknad till 13 juli så det känns som att den kan titta ut nästan när som helst i juli helt enkelt :D bara fyra månader kvar (eller fem om man får vänta lite längre ;) )

UL är ju helt underbart :) när vi kom därifrån så kändes det som om vi hade varit på en annan planet en stund :D hehe. Vet du vad det blir för något? Vi frågade inte och jag vet inte om de säger nåt om de vet på Östra(?)

Det är mitt första! Och för dig? Ditt första också?
Bild
madddee
Alltid online

Inläggav ciccil 09 mar 2011, 17:45

Jag känner mig nog nästan gladare nu när vi varit på ett ultraljud och allt såg bra ut än vad jag gjorde när jag testade positivt ;-).

Deras policy är väl att inte säga det men vi fick veta och det är en liten pojke.

Det är vårt första barn också!
ciccil
Stammis

Inläggav EmP 09 mar 2011, 18:13

Hej hej! Här är en till som ska få en sommarbebis :D Beräknad den 26/8 men har RUL nu den 30/3 så får se om vi flyttas :) Vad roligt med en tråd om Sommarbebisar i GBG!
Bild
EmP
Stammis

Status: Gravid och lycklig!

Inläggav madddee 09 mar 2011, 18:15

Jag kan förstå känslan! Vi har ju iofs haft två tidiga missfall tidigare så jag var ju lite orolig när man precis hade plussat, men den oron släppte totalt efter ultraljudet faktiskt. Så gött :)

Vad kul att ni fick veta. Vi frågade inte alls eftersom vi hade kommit överens om att inte ta reda på det, men i bilen därifrån så var vi så grymt nyfikna båda två :lol: men men nu får vi vänta till förlossningen istället. Vad kul med en liten kille! Jag tror att jag får en kille också, medan mannen är övertygad om att det blir en liten tjej så vi får väl se vem som har rätt.

Är du ur-göteborgare eller inflyttad? Själv är jag smålänning men har bott i stan sen jag började plugga 2002 och fastnat här :)
Bild
madddee
Alltid online

Inläggav madddee 09 mar 2011, 18:19

Hej EmP!
Vad kul med en till!! :)
Ja, jag har letat och hållt utkik på om det skulle startas nån. Har sett en om vårmammor... så jag tog mig friheten, hehe :D
Bild
madddee
Alltid online

Inläggav ciccil 09 mar 2011, 18:30

madddee skrev:Jag kan förstå känslan! Vi har ju iofs haft två tidiga missfall tidigare så jag var ju lite orolig när man precis hade plussat, men den oron släppte totalt efter ultraljudet faktiskt. Så gött :)

Vad kul att ni fick veta. Vi frågade inte alls eftersom vi hade kommit överens om att inte ta reda på det, men i bilen därifrån så var vi så grymt nyfikna båda två :lol: men men nu får vi vänta till förlossningen istället. Vad kul med en liten kille! Jag tror att jag får en kille också, medan mannen är övertygad om att det blir en liten tjej så vi får väl se vem som har rätt.

Är du ur-göteborgare eller inflyttad? Själv är jag smålänning men har bott i stan sen jag började plugga 2002 och fastnat här :)

Jag var helt säker på en tjej så känns rätt bra att veta så jag slipper bli chockad på förlossningen ;-)

Jag är skåning och kärleken fick mig att flytta för 1,5 år sedan. Trivs kanon i Göteborg med både staden och jobbet men kan känna viss hemlängtan nu när man ska bila familj. Efterså många år e Göteborg så känner du väl kanske att Göteborg verkligen är "hem"?
ciccil
Stammis

Inläggav Fancymama 09 mar 2011, 21:43

Sommarbebisar!
Underbart :)
Jag ska också ha, BF 20 augusti men ska på UL 23/3 så får se här med om det ..
Hur mår ni andra blivande mammor/redan mammor?
Har ni vart sjukskrivna nått?
Isåfall, va gör ni om dagarna?!
Jag har vart sjukskriven sen i julas...
Även om man inte mår bra så har jag myror i kroppen!!
Fancymama
Nykomling

Inläggav 08nin 09 mar 2011, 23:08

Grattis till er Göteborgstöser! Var nyfiken på tråden då jag själv bor i Mölndal. Är inte gravid utan har en liten 3 månaders som ser till att hålla mig fullt upptagen. Som sagt, ett stort grattis till era plus! :D
Bild

MA 4 dec - 08 v 12
MF 23 nov - 09 v 8+0
Användarvisningsbild
08nin
Alltid online

Status: Stolt mamma

Nästa

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm