-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
GBS ngn med erfarenhet av detta??
2 inlägg • Sida 1 av 1
GBS ngn med erfarenhet av detta??Har fått reda på att jag har koloniserad GBS som jag skall behandlas för under förlossningen. som jag har förstått det får man pencillin intraviöst medan själva förlossningen pågår. och detta skall då vara skydd nog även för bebisen så att inte den blir smittad. blev väldigt rädd när jag satte mig och läste om vad de här bakterierna kunde ställa till med... hjärnhinneinflammation, blodförgiftning, andnings svårigheter, och bara de att de kan läcka in i livmodern och döda fostret även innan förlossning
vet att GBS är relativt vanligt och vill jätte gärna höra om era erfarenheter av detta. hur gick det? valde ni vanlig förlossning el ks? vill veta allt ni vill berätta!
Re: GBS ngn med erfarenhet av detta??Jag var på inskrivning igår och hon sa att jag hade B-strepp. Men hon var inte orolig över det utan sa att jag skulle behandlas innan förlossning och även nu om testet visade på samma sak fortf. Jag blir också livrädd av det jag läser men jag tror inte det är någon fara. Dom vet vad dom gör och har väldigt bra koll på en. Men det är jobbigt att inte oroa sig. Hur långt har du kvar till FL?
2 inlägg • Sida 1 av 1
|