Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

GBS ngn med erfarenhet av detta??

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

GBS ngn med erfarenhet av detta??

Inläggav emegum 19 nov 2009, 20:04

Har fått reda på att jag har koloniserad GBS som jag skall behandlas för under förlossningen. som jag har förstått det får man pencillin intraviöst medan själva förlossningen pågår. och detta skall då vara skydd nog även för bebisen så att inte den blir smittad. blev väldigt rädd när jag satte mig och läste om vad de här bakterierna kunde ställa till med... hjärnhinneinflammation, blodförgiftning, andnings svårigheter, och bara de att de kan läcka in i livmodern och döda fostret även innan förlossning :( känner mig ganska orolig, läste att de enda sättet för att barnet inte skulle utsättas för ngn som helst kontakt med bakterierna var att göra ett kejsarsnitt innan vatten avgång och värkarbete startat. har haft mkt uvi under i stort sett hela graviditeten så de förväntar sig att jag kmr föda för tidigt, även detta är ju en riskfaktor.
vet att GBS är relativt vanligt och vill jätte gärna höra om era erfarenheter av detta. hur gick det? valde ni vanlig förlossning el ks? vill veta allt ni vill berätta!
emegum
Nykomling

Re: GBS ngn med erfarenhet av detta??

Inläggav Marija 20 nov 2009, 11:24

Jag var på inskrivning igår och hon sa att jag hade B-strepp. Men hon var inte orolig över det utan sa att jag skulle behandlas innan förlossning och även nu om testet visade på samma sak fortf. Jag blir också livrädd av det jag läser men jag tror inte det är någon fara. Dom vet vad dom gör och har väldigt bra koll på en. Men det är jobbigt att inte oroa sig. Hur långt har du kvar till FL?
Användarvisningsbild
Marija
Alltid online

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm