-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
GE F-N I MITT NAMN!!!!
18 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: GE F-N I MITT NAMN!!!!Visste faktist inte att Tilda hade blivit så populärt. Ett fint namn. Jag hade nog funderat på att byte ut sista bokstaven - Tilde.
Re: GE F-N I MITT NAMN!!!!Jag hittade min sons namn på nätet (kommer dock inte ihåg vart) men det var en lista med alla möjliga ovanliga och vanliga namn på alla bokstäver, och Thias är rätt så ovanligt,
enl. statistiska centralbyrån fanns det 10 män i hela sverige som hette det (nu alltså 11
Re: GE F-N I MITT NAMN!!!!Vi valde ett rätt ovanligt namn till lillebrorsan som kom, finns inte med på några topplistor i Sverige iaf, däremot på topplistan (plats 50-70 nånstans) i Portugal, lite kul eftersom vi ofta åker dit. (Sambon har släkt där.)
Re: GE F-N I MITT NAMN!!!!Vår flicka heter Elsa, och det är ju rätt vanligt i Sverige. Men vi bor i Danmark,Elsas pappa är dansk. Här har 2-5 personer döpts till Elsa de senaste många år, så där lyckades vi bra
Hon skulle ju heta Josefine egentligen...men så hann danska kungahuset före. Dock inte med samma stavning, men ändå. Så Elsa fick heta Josefine i andra namn. I efterhand tycker jag det var bra, hon är en Elsa, helt klart
Re: GE F-N I MITT NAMN!!!!Men Tilly då? Det är enkelt och fint och jag tror inte att det är så vanligt heller
Re: GE F-N I MITT NAMN!!!!Tilly är gulligt!
Re: GE F-N I MITT NAMN!!!!För oss blev det Svea, lite lagom vanligt sådär. Finns med på top 100 men ganska långt ner tror jag. Hon har däremot ett väldigt ovanligt andranamn, Vetzera (uttalas Vittsera) efter min Mamma som också heter det i andranamn.
Sambon hade massa förslag innan Svea föddes, alla top 10 på namnlistorna typ Vi trodde ju på en pojke och hade då ett namn färdigt, Fabian, ganska ovanligt också. Om vi får fler barn så lutar det åt en Sigrid eller en Svante! (Älskar gamla svenska namn.)
18 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|