-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ge mig era finaste pojknamn!
16 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Ge mig era finaste pojknamn!Ghaaah! Vi är totalt låsta när det gäller pojknamn alltså! Vi läser, söker på nätet, snappar upp allt vi bara kan, men fastnar inte för nåt!
Ge mig mängder med pojknamn som ni tycker är fina, så kanske vi kan inspireras härifrån istället. Enda kravet är att namnet måste fungera i Portugal. Blir det en pojke blir han nog namnlös ett tag annars, och det känns ju rätt tråkigt om det ska bli så. Tjejnamn behövs inte, vi har ganska många som vi är överens om, väntar bara på att se vem som ligger där inne.
Re: Ge mig era finaste pojknamn!Lorenzo
Enzo Vincent Wilton Matteo Emilio Luca Marcello Nino Alessio Alessandro =)
Re: Ge mig era finaste pojknamn!Tack för dina förslag!
Många är fina, några heter likadant i vänskapskrets eller sambons släkt dock.
Re: Ge mig era finaste pojknamn!Nu blev vår son en Hubert i slutändan, men annars hade vi Knut och Bernhard som favoriter. Knut är väl ganska borträknad i Portugal, men Bernhard funkar ju internationellt!
Re: Ge mig era finaste pojknamn!Aha! Och sedan är Mattias och Eric två vanligare men fina namn också tycker jag...
Re: Ge mig era finaste pojknamn!Vi gillar Mattias, men sambons kusin ska få sin bebis vilken dag som helst och vi tror att de redan bestämt sig för en Mattias. Matteo som FLS skrev ovanför är också väldigt fint, men det skulle kännas konstigt då jag hade en pojkvän på Mallorca för 10 år sedan som hette just Mateu.
Några namn vi har diskuterat hittills är Sam, Levi, Mio och några fler... Men det är inte så lätt att veta vad bebis passar att heta förrän man ser den
Re: Ge mig era finaste pojknamn!En kompis son heter Milton! Det tycker jag är jättefint
Re: Ge mig era finaste pojknamn!Om jag får en pojke ska han nog heta Lewis eller Milo! Det tycker jag är jättefint med en lite tuffare klang
16 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|