Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

Ge mjölkersättning. Hur gör jag?

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

Ge mjölkersättning. Hur gör jag?

Inläggav Lovisa85 30 nov 2011, 10:55

Jag har fram tills nu helammat min 3,5 månaders son. I helgen är vi bortbjudna och vi har tänkt att ha barnvakt några timmar på kvällen. Jag har då tänkt att barnvakten får ge kvällsmålet med mjölkersättning (Har svårt att pumpa ur bröstmjölk).
Är det något jag bör tänka på eller är det bara att ersätta målet helt enkelt? Det är inte så att man måste vänja barnet med några ml några dagar innan, för magens skull menar jag?
Hur mycket är lagom att ge till en 6-kiloskille?
Lovisa85
Stammis

Re: Ge mjölkersättning. Hur gör jag?

Inläggav EmmaStina 30 nov 2011, 12:01

Jag skulle nog ha provat några gånger innan, för att vara säker på att han klarar av flaska och ersättning.. Finns inga garantier att han tar flaskan de första gångerna. På förpackningen står exakt hur mycket en bebis behöver och hur du gör. Se till att du har en bra flaska för undvika kolik. Lycka till :D
BildBild
EmmaStina
Alltid online

Status: Mamma till en underbar son :)

Re: Ge mjölkersättning. Hur gör jag?

Inläggav <pyret> 30 nov 2011, 12:39

Ja det är ju inte säkert att han tar flaskan, eller ersättning heller för den delen. det bästa är ju om du kan pumpa ur lite att antingen ge eller blanda ersättningen med. Du har ju nån dag på dig att pumpa, så pröva med ersättning o se om det går.
Bild

Bild

mf i v 8+3 sommaren 08
Användarvisningsbild
<pyret>
Alltid online

BF: 120123
Status: Syskon på bakning

< Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm