-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ge mjölkersättning. Hur gör jag?
3 inlägg • Sida 1 av 1
Ge mjölkersättning. Hur gör jag?Jag har fram tills nu helammat min 3,5 månaders son. I helgen är vi bortbjudna och vi har tänkt att ha barnvakt några timmar på kvällen. Jag har då tänkt att barnvakten får ge kvällsmålet med mjölkersättning (Har svårt att pumpa ur bröstmjölk).
Är det något jag bör tänka på eller är det bara att ersätta målet helt enkelt? Det är inte så att man måste vänja barnet med några ml några dagar innan, för magens skull menar jag? Hur mycket är lagom att ge till en 6-kiloskille?
Re: Ge mjölkersättning. Hur gör jag?Jag skulle nog ha provat några gånger innan, för att vara säker på att han klarar av flaska och ersättning.. Finns inga garantier att han tar flaskan de första gångerna. På förpackningen står exakt hur mycket en bebis behöver och hur du gör. Se till att du har en bra flaska för undvika kolik. Lycka till
Re: Ge mjölkersättning. Hur gör jag?Ja det är ju inte säkert att han tar flaskan, eller ersättning heller för den delen. det bästa är ju om du kan pumpa ur lite att antingen ge eller blanda ersättningen med. Du har ju nån dag på dig att pumpa, så pröva med ersättning o se om det går.
3 inlägg • Sida 1 av 1
|