-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
ginseng i snus..
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
ginseng i snus..Jag snusade mycket före jag blev gravid, iallafall 3 dosor per vecka, det kanske inte är så mycket jämfört med andra... hursom, såfort jag fick veta att jag var gravid så slutade jag bums, fick dessutom avsmak för det efter ett tag in i graviditeten.
Nu de senaste dagarna har jag varit så sjukt sugen, och tänkte att jag skulle ta ONICO, nikotin och tobaksfritt snus. Köpte då en med Ginseng och Guavana ( tror det var guavana också ), men ser sedan att ammande och gravida inte bör inta ginseng, såhär stod de på en infosida jag hittade: "Gravida och ammande kvinnor bör helt undvika ginsengprodukter, eftersom de kan påverka östrogennivåerna i kroppen. " Nu är det ju så att jag kanske tar en prilla och sen väntar några dagar, så kändes det då jag tog en i förrgår. Jag tog en, sen var jag helt nöjd, eftersom det inte ger någon effekt utan bara ger känslan av att det ligger något där, som dessutom luktar gott! Kan jag alltså inte ta en enda prilla som innehåller 0.1mg Ginseng? Det är ju ingenting... Jag rör inget som man inte ska ta under graviditeten, förutom sushi då, det åt jag igår
Re: ginseng i snus..Vad är ginseng?
Jag snusar...ganska mycket, till och från väldigt mycket. När jag blev gravid förra året så gick jag över till Onico, den neutrala(utan någon smak alltså) och snusade den ett bra tag för att vänja mej av. Nu började jag, dum som jag är, att snusa igen efter missfallet. var så besviken och arg så jag tyckte att jag visst förtjänade att snusa då. precis som om jag vore i trottsåldern Dumt men ändå. Men, försöker ju bli gravid igen, kan jag inte snusa Onico när jag plussar då? Finns det där ginseng i alla nikotin och tobaksfria snusar? Re: ginseng i snus..Ginseng e typ en ört eller nåt sånt som finns i asientrakterna (?), vet inte vad det är..
Jag väntar inte tills det börjar rinna eftersom jag bara vill ha i känslan ett tag.. äh, får la köpa nån av de andra då
Re: ginseng i snus..Jaha, det är bra att veta så jag inte får för mej att snusa den nya Onicon när jag blir gravid :p
Det här är ju säkert en smaksak, men Onico pepparmint är inte god...elller aa det svider under läppen direkt när man tar den, inte alls bekvämt ^^, Det kanske inte är samma för alla men för mej var det så Re: ginseng i snus..Jo ONICO i sig går ju fint, den vanliga och mintsnuset, men den nya smaken innehåller Ginseng och sägs vara dåligt för gravida och ammande då dethöjer östrogenhalten typ... det är de jag undrar... det är liksom 0.1mg per prilla!! bah, jag klagar för lite, men känns löjligt å behöva köpa en ny dosa bara föratt det innehåller en millegram av nåt som sägs vara dåligt liksom!
När jag testade onico sist var när jag var i v.8 tror jag, å då mådde jag bara illa av det, men är SÅ sugen nu
Re: ginseng i snus..Jag har ingen som helst aning, visste inte om att man inte fick äta ginseng under graviditet..
Ring din BM imorgon och fråga tycker jag, bara för att vara på den säkra sidan Jag snusade Onico pepparmint i början av graviditeten men blev så arg på den, jag fick ju inte ut nåt så jag sket i det och sniffade i min sambos dosa när suget blev för stort Men den brände fint under läppen när jag saknade en riktig snus, precis sådär skönt som det kan bränna ibland haha
Re: ginseng i snus..jag snusade ända tills jag var i vecka 9 ungefär,alltså vanlig göteborgs rapé.. tog mig 2 veckor eller mer innan jag lyckades lägga av fast jag visste att jag var gravid. sen slängde jag ut det jag hade från balkongen, bor i finland så jag får ju inte tag i snus sådär bara
snus har alltid vart min stora svaghet.. åhh gud vad gott det vore med en kall portion.. suck..
Re: ginseng i snus..Danem, jaa när man tagit några prillor på en dag så kan det svida till lite härligt haha!
Åh Minska, en Göteborgs Rapé skulle skulle sitta fint.. mmh! Urs, jag har "lovat" mig själv att inte börja igen när jag klämt ut skrutten, men man vet aldrig...
Re: ginseng i snus..sitter med en rapé portion under läppen nu...mums!!
Men jag hade mycket hellre suttit utan snus och en liten i magen istället ^^, Men ska passa på att snusa och njuta av den nu medans jag kan =)
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|