Teresa Hellgren

Hej Sandra! Generellt sett kan man säga att det är liten risk att...

Kostrådgivare

Glad gubbe o temphöjning men inget sekret!?!

Diskutera symtom, tecken och tips vid ägglossning.

Re: Glad gubbe o temphöjning men inget sekret!?!

Inläggav heidimariajohanna 24 dec 2011, 08:59

Hej!
Åh då får vi följas åt. jag hade positivt i förrgår 22.. myste då på lkvällen o dagen innan.. me ninte igår dock.. borde kanske gjorte men hade äl känning den 21.. onsdags o har en monitor så jag tror o misstänker att den visar positivt på morgonen dag 22 men jag hade äl lite innan... för 21 var det inte max fertilitet ... om d uförstår vad jag menar=)
så nu är et bara o vänta på bim nån gång i början av janari..brukar testa naturpreparat.. o denna månade nskippar jag det o tänker inte så mkt på det( försöker) .. hoppashoppas.. detta blir vårt 5 riktiga försök .. hur många har ni försökt?

god jul!
Bild
Bild
Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Äntligen gravid!

Inläggav WaitingForMyAngel 25 dec 2011, 11:54

God jul! Bra tid tycker jag, då tänker man så mycket på annat ist! Hoppas med denna gång, har också testat någon tablett osv. Har tidigare tempat, men är ganska regelbunden, så nu kör jag bara med äl stickor eller mys mina 4 dagar som jag vet att jag har äl någon gång på. Har nog mens 2-3 januari, så hoppas på en bra start på året!

Har försökt strax över ett år nu! :cry:

God jul och Hoppas du får ett gott nytt år!
Än en gång kommer den,
längtan

En saknad efter något mer,
något som skulle varit mitt

En längtan efter andetag,
som skulle varit ditt

<~♥~>

Du finns i drömmar,
i tankar och hjärta

Men din saknad i verklighet,
är det som smärtar

<~♥~>

Tro mig när jag ber,
när jag blundar och ler

Det är din närhet,
dina händer,
ditt ansikte jag ser

WaitingForMyAngel
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna 28 dec 2011, 20:49

hej waiting.. ok ett år.. får ni göra utredning snart ? har du blitt spontant gravid nån gång under året? ...
2012 är ett bra år det känner ja gpå mig o både du o jag blir förthoppningsvis gravida på ett eller annat sätt hoppas jag=)

god fortsättning
Bild
Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav WaitingForMyAngel 28 dec 2011, 23:25

Vi har inte tänkt på utredning, utan tiden har bara gått. Svårt att tro att något är fel, men tar det sig inte de närmsta månaderna så får det nog bli så :cry:

Jag hoppas på denna gången, är på dag 6 efter äl nu och har känningar där nere. Men kan ju likaväl vara ett tecken på något annat, så är väl inget.

Du har inga symtom än?

Nej, har aldrig blivit gravid.. :( Själv då?
Än en gång kommer den,
längtan

som skulle varit ditt

<~♥~>

Du finns i drömmar,
i tankar och hjärta

är det som smärtar

<~♥~>

Tro mig när jag ber,
när jag blundar och ler

Det är din närhet,
dina händer,
ditt ansikte jag ser

WaitingForMyAngel
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna 29 dec 2011, 20:37

waiting....nej inga symtom o vägrar känna efter.. eller om jag erkänner så har jag haft molvärk idag men vanligt att jag har det varje måänad innan mens.. e en vecka kvar idag .. kissat har jag också gjort många många ggr.. men det gör jag med mkt innan mens.. kompisen som plussade för en vecka sen .. hon hade inga symtom alls.. kanske lite molvärk/mensvärk bara..
jag hoppas ändå på ett plus nånsans där inne.. eller det klart man gör det fast man vet att det inte blir nåt... varför skulle det liksom bli det denna gång..
idag tog jag tag o ringde till vårdcentralen.. min mamma mm har struma... o låg aktivitet på sköldkörteln.. ska kolla mig den 11 januari så det inte är samma med mig.. fryser ofta mm... mamma har tjatat på mig ett bra tag men nu när jag läste att det kan påverka fertiliteten så tog jag tag i det direkt.. kanske är det så att jag borde äta levaxin eller nåt annat så bäst o kolla upp... då vet jag d om det inte visar nåt eller visar... ett steg mot rätt rikning .. nåt som du kollat upp??

håller tummar o tår för er denna månaden..
Bild
Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav Al-xandra 29 dec 2011, 21:32

Hej! :D

Tänkte hoppa in här hos er, finns så många forum o välja på!
Jag fick positivt resultat på mitt äl-test idag, vi hade sex igår och kommer bergis ha det nu när han kommer hem från jobbet :)
Men jag har inte heller några äl-symtom? Antar att det bara är att hoppas på att äl-testet stämmer!

Ha det bra tjejer och lycka till!
Al-xandra
Nykomling

Status: Bebis-sugen!

Inläggav WaitingForMyAngel 29 dec 2011, 23:39

Heidi..
Hoppas att allt är ok då! Jag har haft lite problem med klåda och har då kollat mycket hos gynekologer. Livmodertapp prov som ifs alla gör, sen ultraljud inifrån på äggstock osv. De kunde se äggblåsor osv. Så alla har sagt att allt verkar normalt o bra inför eventuell graviditet. Sen äter jag ju vitaminer o har även ätit efamol. Så tror inte att något är fel! Men de säger ju att allt sitter i huvet! Så gäller väl att slappna av, vilket ifs är omöjligt :P

Är på dag 7 efter äl och har haft mkt känningar i tjejmagen tror jag. Vaknade inatt av att jag drömde att jag hade en skada på höger sida lågt nere. Det kom av att jag hade ont där på riktigt. Så denna gången är det iaf inte fejk :P Men behöver ju inte betyda något dock!

Hoppas på ett riktigt gott nytt år till alla oss som väntar på våra små änglar! <3
Än en gång kommer den,
längtan

som skulle varit ditt

<~♥~>

Du finns i drömmar,
i tankar och hjärta

är det som smärtar

<~♥~>

Tro mig när jag ber,
när jag blundar och ler

Det är din närhet,
dina händer,
ditt ansikte jag ser

WaitingForMyAngel
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna 30 dec 2011, 08:33

waiting.. okej spännande! jag vågar inte känna efter som sagt..
vad skönt att de har kollat upp det o ett äggblåsor.. jag borde ju också ha äl för jag får pluss på ältest känner älsmärta och brukar bara kolla temp nån dag efter äl för att se om det höjts o det gör det varje månad.. verkar ha haft äl direkt efter p-piller stoppet i maj.. (började försöka två månader efter det med två månaders uppehåll i okt o nov) ... därför undrar man varför det inte blir nåt.. e ju dock så himla mkt som ska klaffa...
testmissbrukade som man e åtestade jag med rfsu testa tidigt idag.. är 6-7 dagar kvar till bim..negativt men det misstänkte jag... tror inte jag kommer plussa .. som min sambo sa igår.. jag har så bra inställning;)

Nej man får se det som så att nån gång blir man säkert gravid på ett eller annat sätt.. 2012 känns som ett bra år håller tummarna för alla som inte plussat 2011.

a-lexandra.. inga symtom heller? inget slem..det är konstigt hade inte det denna måaden helelr inte sen jag slutade med mina pp.. hur länge har ni försökt eller e detta ert första försök?åldeR? har ni barn sen innan?
Bild
Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Föregående

< Återgå till Ägglossning

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm