-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Glandin 25Re: Glandin 25Hey!
Jag har läst två svar från sköterskor o det är INTE farligt att äta glandin om man skulle vara gravid el så! Har däremot googlat fram på familjeliv (tror jag att det var) att flera fick biverkningar. Deras ägglossning blev mkt mera sparsam o symptomen nästan försvann, Dessutom vart deras menscyklar rubbade! Men eftersom jag nu har köpt, och redan har en "rubbad cykel" så kör jag på... Väntar just nu, denna vecka på mens,,, el inte... Önskar så innerligt att den inte kommer
Re: Glandin 25Inne på mensens första dag nu och funderar på att ta något, äter vitaminer från apoteket (KVINNA). Inget annat!
Nu har jag läst om Glandin 25, Apiforce och Efamol. Känns inte hälsosamt att äta alltför mycket! Vilket rekommenderar ni, vill som sagt inte fördärva något. Har cykel på 24-28 dagar, denna gången hade jag 28 dagar och lutealfas på 12-13 dagar. Så var väl inte så dålig cykel... Det stod någonstans att man inte skulle äta Glandin då det är farligt för levern hos vissa, utan köra rakt på ett ämne i de tabletterna: "Gurkört olja innehåller mycket små mängder av alkaloid ämnen som kallas pyrrolizidine alkaloider, som kan vara giftiga för levern. Även med hjälp av standarddos av gurkörtsolja gram om dagen kan öka risken för levertoxicitet. Sättet att komma runt detta problem är att bara köpa gurkörtsolja som är certifierade fria från dessa alkaloider. Endast köpa preparat som är märkta som flesta kommersiellt tillgängliga gurkörtsolja tillskott är fria från alkaloider "PA-fri." - Men det är viktigt att kontrollera detta. Om det är oklart, fråga tillverkaren för kontroll innan de köper." Så, än en gång, vad bör man äta, vad gör det för skillnad och vart kan jag beställa det? Tacksam för snabbt svar!! Än en gång kommer den,
längtan En saknad efter något mer, något som skulle varit mitt En längtan efter andetag, som skulle varit ditt <~♥~> Du finns i drömmar, i tankar och hjärta Men din saknad i verklighet, är det som smärtar <~♥~> Tro mig när jag ber, när jag blundar och ler Det är din närhet, dina händer, ditt ansikte jag ser
Re: Glandin 25efamol och glandin är samma sak, glandin säljs inte längre. Så jag rekomenderar efamol och vitaminer då!
|