Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Glukosbelastning o CUB test

Forum för alla blivande mammor över 35 år.

Glukosbelastning o CUB test

Inläggav blackangus 14 jan 2009, 16:12

Hej på er mammor +35.
Själv är jag 38år o är i ca v12+1. Jag undrar över hur många av er som varit tvugna att gör glukosbelastning? Vilka värden hade ni och vid vilken tidpunkt i grav? hur mådde ni efteråt? Gjorde min första i Måndags och mådde skit efteråt.
Nästa vecka skall vi göra ul till Cub testet. Många av er som gjort det?
//Anna
blackangus
Stammis

Re: Glukosbelastning o CUB test

Inläggav Pandan 17 jan 2009, 18:17

Hej Blackangus!
Jag har varit på glukosbelastning. Det gjorde jag i v. 8, eftersom min barnmorska upptäckte ett något förhöjt blodsocker vid min inskrivning. Kommer inte ihåg exakt vilken siffra det var, bara att det var lite högre än normalvärdena. Som tur var visade det sig efter glukosbelastningen att det var falskt alarm :) . Mitt blodsocker var normalt!!! Jag mådde faktiskt bra under hela testet, vilket jag inte hade väntat mig, men så mår jag heller inte illa på morgnarna. Tråkigt att höra att du mådde dåligt! :( Men man får väl tänka som så att det är bra att man numera kan undersöka så pass enkelt ifall man har risk för att utveckla graviditetsdiabetes.

Vi ska göra CUB-test om ett par veckor.
Pandan
Nykomling

BF: 090821

< Återgå till 35+ mammorna

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm