-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
gnäller och sprattlar i sömnen, varför?
7 inlägg • Sida 1 av 1
gnäller och sprattlar i sömnen, varför?Dottern som är 17 dagar gnällde supermycket i natt, samtidigt ligger och och viftar och sparkar med armar och ben. Hon viftar på ordentligt och gnäller/gnyr. Har hon ont? Vad kan jag göra? Eller varför gör hon så?
Hon har gjort lite så innan men inatt var det massor..
Re: gnäller och sprattlar i sömnen, varför?Hejsan.
Alina gjorde också mycket så när hon var så liten. Jag tror att det beror på att dom drömmer för hon verkade aldrig ha ont eller gjorde så när hon var vaken. De upplever ju så mycket och får så mycket nya intryck när de är vakna så de drömmer nog en hel del, och livligt Jag tror inte att det är någon fara Alina född 20/1-11 <3
Re: gnäller och sprattlar i sömnen, varför?Tack... då kan jag andas ut lite. När hon vaknar verkar hon inte ha ont, då är hon bara hungrig
Re: gnäller och sprattlar i sömnen, varför?Har hört att barnen upplever förlossningen igen många gånger den första tiden.. Så det kan ju vara det hon drömmer om kanske ?
Re: gnäller och sprattlar i sömnen, varför?Jag vill minnas att barnen kan hjälpas av att ha en filt runt kroppen så armarna och benen hålls utmed sidorna om det gör att hon inte får sova.
Re: gnäller och sprattlar i sömnen, varför?Fast jag har hört att man inte ska linda in bebisar så de inte kan röra på sig! Det står i de flesta infobladen man får kring PSD, att bebisen ska ligga med gott om utrymme omkring sig, och då med armarna utanför täcken/filten.
Re: gnäller och sprattlar i sömnen, varför?Nelia: Ja, jag kan ha fel. Självklart menade jag inte att det skulle vara hårt lindat utan bara omlagt. Röra sig kan de ju ändå för filten ligger inte hårt om. Jag tänkte mer som de gjorde på bb, men det är kanske olika eller ändrat där med. Det är ju snart ett år sedan tösen föddes ...
7 inlägg • Sida 1 av 1
|