Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Göteborgsmammor december 2011-februari 2012

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Göteborgsmammor december 2011-februari 2012

Inläggav Anna och lilla livet 05 jul 2011, 16:11

Hej!

Jag heter Anna och ska ha mitt första barn i januari. Det var helt oplanerat och vi tog oss en funderare i några veckor, men för drygt två veckor sedan tog vi beslutet att behålla det :) Jag är nu i v 11+2 och mår väldigt bra. Har inte mått illa alls, mer än precis när jag ska äta och när jag är väldigt hungrig. Är inte direkt sugen på någon mat alls, men är oerhört tacksam över att inte gå runt och spy...

Jag och min pojkvän bor i Göteborg och eftersom inga av mina vänner är med barn eller planerar att bli det de närmaste månaderna så vore det kul att snacka med andra som ska ha ungefär samtidigt som mig och som bor i samma stad om man skulle vilja träffas någon gång.

Om någon vet hur man redigerar sitt "krypin" som de så fint kallar det här så får ni gärna säga till, jag hittar ingenstans att gå in och göra det..

/Anna och lilla livet
Anna och lilla livet
Nykomling

Re: Göteborgsmammor december 2011-februari 2012

Inläggav Lotta88 05 jul 2011, 19:16

Hej Anna!

Grattis till det lilla i magen:)

Jag är i v 9 (8+2) och bor i Göteborg.
Det är mitt första barn och är nervös för precis allt och vet inte vad jag väntar mig ska hända :)

/ Lotta
Lotta88
Stammis

BF: 120210
Status: Lycklig

Inläggav Anna och lilla livet 05 jul 2011, 19:49

Hej Lotta!

Grattis till ditt lilla liv också :) Det är nog rätt naturligt att vara extra nervös med första barnet. Jag oroar också hela tiden och vill inte göra "fel". Tycker det är hemskt jobbigt med allt man inte får äta osv. Längtar så jag håller på att dö efter mögelostar och gravad lax!

Tränar du något? Jag tycker det är svårt att veta hur mycket man får ta i. Springer då och då, cyklar mycket och promenerar nästan varje dag, men känner nog efter för mycket. Man blir ju väldigt trött också hehe :wink:

Mår du illa eller har du tur som jag?

/Anna
Anna och lilla livet
Nykomling

Inläggav Lotta88 06 jul 2011, 09:58

Jag har inte saknat någon mat än så länge faktiskt så de problemet har ja inte:)

Träna? vad är de? haha
nä då jag har tappat alla träning just nu i ca två månader har jag varit soff potatis och bara inte haft orken till att ta tag i det.
Jag jobbar i butik så är aldrig hemma före sju på kvällanra och då är jag så trött så jag itne orkat med något annat än sätta mig i soffan faktiskt.
Annars brukar jag spinna och dansa afrodans:)

Illamåendet har faktiskt börjat avta som tur är för några veckor sedan ville jag typ bara spy hela tiden så de var ingen hitt.
men somsagt de har lagt sig och mår mycket bättre nu :)

Hur gammal är du anna?
vad jobbar du med?
Massa frågor :)
Lotta88
Stammis

Inläggav Anna och lilla livet 06 jul 2011, 10:32

Skönt att ditt illamående börjat försvinna :) Man känner sig lätt handikappad när man inte vill äta något. Jag brukar sätta min pojkvän och mina vänner på att laga mat så ofta jag kan, mår lite illa av just matlagningen..

Jag har precis fyllt 31, så det började väl bli dags för barn nu hehe Jag är både nervös och förväntansfull. Är väldigt van vid småbarn, men det blir ju en annan sak när man själv har ansvaret 24 timmar om dygnet. Fast jag tror att man kommer in i det rätt fort och framförallt lär känna det egna barnets personlighet 8)

Jag tog min masterexamen i juni och har precis kommit igång med jobb. Innan blev det mest timvick på högstadieskola vid sidan av studierna. Driver eget företag inom översättning och korrekturläsning. Sitter just nu med programmeringsmanualer.. IT är egentligen inte alls min grej, men det är roligt att lära sig något nytt..

Hur länge har du och din pojkvän varit tillsammans? Var det planerat eller fick ni, som vi, en oväntad men trevlig överraskning?

Ha en fin dag!
Anna och lilla livet
Nykomling

Inläggav Lotta88 09 jul 2011, 09:50

Ja de finns ju så mycket å vara orolig för hela tiden.

Har ni planerat att gör KUB testet?

Jag jobbar som florist i en liten butilk och tycker det är jätte svårt att veta vad som man ska räkna som "tunga" lyft.. får prata med BM om det..

Jag och min Fästman träffades april 2004 så vi har varit tillsamns i lite mer än 7 år, förlåvade 1,5 år.
Vi planerade barn och blev jätte glada för beskedet:) men chockad blev man ju ändå liksom:)

ha en fin helg!
Lotta88
Stammis

Inläggav Anna och lilla livet 09 jul 2011, 17:27

Vi har inte pratat något om KUB-testet än, jag har funderat lite på det eftersom jag ändå är över 30..
Däremot har bestämt att vi ska kolla vilket kön det är. Jag hade nog klarat av vänta, men min pojkvän vill gärna veta och det kan ju också vara något bra. Det spelar ju naturligtvis inte någon roll vad det är, men man kanske kan få en annan typ av relation med barnet i magen om man vet lite mer om vem det är :) Har ni pratat något om det?

Oj, 7 år är lång tid hehe Jag och min grabb har iofs känt varandra i 5,5 år, så känner varandra rätt bra vi med.. Undrar om man någonsin känner sig redo för barn förrän man är där. Jag var inte alls särskilt sugen innan, men när jag testade positivt och vi bestämde oss för att behålla det så kände jag bara lycka :)

Kram på dig och ha en fortsatt fin helg!
Anna och lilla livet
Nykomling

Inläggav annagbg 19 aug 2011, 16:30

Hej!

Jag är planerad till tidigt i mars så tänkte att det kunde vara kul att vara med här också, hoppas det är ok för er! Jag bor i östra Gbg.

Det är vårt första barn och det var planerat och hände lite snabbare än vad vi hade kunnat hoppas =). Men vi är otroligt glada! Vi har ett MF i bagaget (efter oplanerad graviditet) så nu är det 2-3 veckor kvar innan vi vågar hoppas på riktigt, är i 10+3 nu.

Jag har mått väldigt bra hittills, men måste nästan sova middag en gång per dag för att jag är så trött. Hade inskrivning igår och järnvärden är förmodligen lite låga så förhoppningsvis blir det lite bättre iaf när jag får järntabletter.

Hoppas ni mår bra!
Anna
annagbg
Nykomling

BF: 120312

Inläggav Anna och lilla livet 20 aug 2011, 00:07

Hej Anna!

Jag är bara inne på "allt för föräldrar" nuförtiden, så jag blev lite förvånad när jag plötsligt fick ett svar här efter 1 månads tystnad :)

Känner igen det där med tröttheten.. De första veckorna var jag helt utslagen efter kl 14 och var tvungen att gå och lägga mig minst en timme. Kommer inte riktigt ihåg när det gick över, men kanske runt v. 14.. Nuförtiden är jag pigg och mår väldigt bra :) Har fortfarande väldigt svårt för kyckling, men i övrigt äter jag det mesta..

Nu är jag i v. 17+6 och på onsdag ska jag på RUL, ska bli så spännande! Jag har växt väldigt lite under min graviditet och har därför varit väldigt nojig över om barnet mår bra eller inte, men den senaste veckan har det äntligen börjat sätta fart och nu finns det faktiskt lite mage att klappa på :)

Vad jobbar du med och var bor du just nu? Jag bor i Bergsjön, men flyttar till Marklandsgatan i november.
Anna och lilla livet
Nykomling

Inläggav ina+ 20 sep 2011, 08:57

Hej på er göteborgare, tänkte bara säga att det finns en tråd där några fler i Göteborgsområdet som vätar barn i vinter skriver "Göteborgsmammor höst/vinter!", ligger bland trådarna i Vänta barn - medlemsgrupper, om ni vill haka på där :)
Lycka till!!
Bild
ina+
Alltid online

BF: 111204
Status: Gravid!!!

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm