Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

Göteborgsmammor höst/vinter!

Här följer du andra i samma vecka med beräknad födelse i samma månad och andra gravida nära dig.

Göteborgsmammor höst/vinter!

Inläggav ina+ 09 maj 2011, 04:34

Det vore riktigt kul att få lite kontakt med andra i göteborgsområdet som väntar barn i höst/vinter! :)

Min sambo och jag väntar vårt första gemensamma barn som är beräknat till december och visst vore det kul att ha några i närheten att snacka med och kanske dra barnvagnar med om några månader..! Nån annan som vill haka på?! :D
Bild
ina+
Alltid online

BF: 111204
Status: Gravid!!!

Re: Göteborgsmammor höst/vinter!

Inläggav 08nin 13 maj 2011, 21:18

Måste bara hoppa in och säga grattis och lycka till. Ser att du har samma datum som jag hade förra året. Fast min son kom ut den 1:a december.

Så för ett år sedan var jag endast 10 veckor gången? Vissa veckor går så långsamt att man nästan vill skrika rakt ut, och andra bara försvinner. Det kommer du att märka. Fast det har du säkert redan gjort. :D
Bild

MA 4 dec - 08 v 12
MF 23 nov - 09 v 8+0
Användarvisningsbild
08nin
Alltid online

Status: Stolt mamma

Inläggav Annie_Camden 18 maj 2011, 09:21

Hej! Jag är en Göteborgsmamma :) Är i niode vecka nu. Funderar på att ringa barnmorska idag. 8)
Håller med att det skulle vara trevligt att få kontakt med andra från samma område.
Annie_Camden
Nykomling

BF: 111224
Status: Gravid ))

Inläggav ina+ 23 maj 2011, 11:58

Hej och grattis Annie_Camden! :) Hoppas allt går smidigt och bra för dig, ringt till BM än? Jag ringde nog kring v. 7, kändes bra att bestämma en tid för inskrivning och så, så man har lite datum att hänga upp sig på.

Vi har valt att göra KUB-test, och var på UL för det idag. Pyret var enligt UL 12 + 2 dagar och det är helt fantastiskt vad mycket som hänt på tre månader. Syns inget på min, men där inne var det full aktivitet och allt såg bra ut. Underbart!!!
Bild
ina+
Alltid online

Inläggav Nelia 23 maj 2011, 16:24

Här är en till Göteborgsmamma, fast jag är beräknad 30 september. Har en 3-åring här hemma som är född dan innan julafton :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Inläggav Annie_Camden 27 maj 2011, 00:16

ina+ skrev:Hej och grattis Annie_Camden! :) Hoppas allt går smidigt och bra för dig, ringt till BM än? Jag ringde nog kring v. 7, kändes bra att bestämma en tid för inskrivning och så, så man har lite datum att hänga upp sig på.

Vi har valt att göra KUB-test, och var på UL för det idag. Pyret var enligt UL 12 + 2 dagar och det är helt fantastiskt vad mycket som hänt på tre månader. Syns inget på min, men där inne var det full aktivitet och allt såg bra ut. Underbart!!!

ina+
Wow, vad kul! Jag skall till BM om en vecka. Jag har faktiskt redan varit på UL en gång.
I 6 vecka. Fast det var i mitt land. Här brukar man inte göra det så tidigt.
Såg hjärtat som slog :) Det var så häftigt. Kommer nog se en stor skillnad om en vecka då är jag 11 veckor :)
Vilken MVC går du till?
Bild
Annie_Camden
Nykomling

Inläggav Annie_Camden 27 maj 2011, 00:17

Nelia
Min bebis är också jul bebis som din första :)
BF 24 dec 8)
Bild
Annie_Camden
Nykomling

Inläggav Nelia 27 maj 2011, 10:21

Annie_Camden: Hehe, då finns det iaf chans att gå över till januari (om ni vill det förstås). Jag var beräknad 14 dec så för oss var det "kört". :lol:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Inläggav ina+ 27 maj 2011, 10:52

Så mysigt Annie_Camden när ni får se er lilla! Vi gjorde UL inför KUB för att se exakt hur långt gången jag var, då var det allt ett litet knyte vi såg, armar och ben syntes men annars så var det inte så lätt att urskilja något.

När vi gjorde UL nu i måndags så var det stor skillnad! Vi kunde till och med se hur bebisen tog handen mot ansiktet, räkna fingrarna och se hjärnhalvorna. :D Fantastiskt vad fort det går!!

Vi har valt att gå privat, hos Barmorskegruppen, då jag dels jobbar och pluggar inom sjukvården själv och inte vill springa på kursare, och dessutom så har jag inte trivts så bra på den MVC som jag har närmast. Hittills så har allt känts bra på BMG, är väl inte sådär lyrisk och tycker det är fantastiskt som jag läst att andra tycker. Men det är bra och vi är nöjda! :)

Vilken MVC går ni andra hos?
Bild
ina+
Alltid online

Inläggav Nelia 27 maj 2011, 17:24

Jag går på Backa Vårdcentral. Skönt att ha nära hemifrån. :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Nästa

< Återgå till Vänta barn - medlemsgrupper

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm