Maria Wigbrant

Hej! Innebandy är en av de aktiviteter vi inte rekommenderar un...

Träningsrådgivare

Golfspelande?

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Golfspelande?

Inläggav emser 18 jun 2007, 15:01

Halloj!
Jag har en liten fråga som vänder sig till golfspelande gravida och/eller dess parners.

Jag är nu i min 23:e vecka och börjar bli rätt stor om buken - är som en halv fotboll på magen och det är inte så konstigt eftersom den innehåller två barn. Jag älskar att spela golf och spelar nog minst en runda varje vecka. Nu undrar jag hur länge det är troligt att jag kommer kunna spela? Magen är inte så där jättemycket i vägen än, svingen funkar bra, men det börjar kännas ömt i ljumskarna och på undersidan av magen efter en halv till en hel runda - alltså 2-5 timmar. Jag har fått börja använda vagn för att inte överanstränga muskler och ligament, och blir nu faktiskt lite tröttare än innan, efter rundan. Oftast sitter jag ner o vilar ett tag efteråt och kan också känna lite ömhet dagen efter i ljumskar och rygg.
Det är ju bra att röra på sig så man inte åker på en massa komplikationer, men man vill ju inte förstöra nåt vitalt innan förlossningen.

Hur långt in i graviditeten kunde du/ni spela golf? Vad satte stopp, ork eller kropp? Jag undrar mest eftersom det är en del tävlingar som är i slutet av sommaren som jag är sugen på att deltaga i, men jag då förmodligen kommer vara både tung och stor...

Någon med erfarenhet?
Bild
emser
Stammis

Inläggav MissGanja 18 jun 2007, 16:32

Du får känna efter själv! Spela så länge du orkar! Det är ju likadant med jobb m.m. Jag jobbade två veckor in i sista månaden, jobbar som butiksbiträde. Men det var inga problem medans man hört andra som slutar jobba redan i femte-sjätte månaden. Alla är vi ju olika! Men prata annars med din BM om detta, men hon kommer säkert också säga att du får känna efter själv så länge du orkar och inte har ont.
BildBild
MissGanja
Alltid online

Inläggav Poffie 20 jun 2007, 21:11

Jag pratade med min BM om just träning då jag både rider, spelar golf, spelar bandy(på is) och är ute på långpromenader med vovven varje dag. Hon sa att så länge man inte får ont så rä det inga problem. Hon tyckte dock att man skulle ta det liiite lugnt och ta det i så pass tempo att man kunde andas normalt och alltså inte ta ut sig helt. Så länge du kan svinga ordentligt och orkar gå 18 hål så är det nog ingen fara. Du får väl låna en golfbil av din klubb? du kan säkert få ett intyg av BM på att du måste ha det om det är det som krävs, så rä det iaf på min klubb.
BildBild
Användarvisningsbild
Poffie
Alltid online

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm