-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Grapefrukt mot illamående?
2 inlägg • Sida 1 av 1
Grapefrukt mot illamående?Hej
Jag är på smällen i v10, och har verkligen mått skitilla i ca två veckor. Men imorse och igår åt jag en halv grapefrukt till frukosten, och har mått mycket bättre... Kan ju vara så att illamåendet helt enkelt håller på att lägga sig en smula, eller kan det bero på grapen? Nån som har gjort samma observation?
Re: Grapefrukt mot illamående?Oja, jag hann knappt kissa på stickan innan illamåendet kom och jag mår lika illa nu i vecka 16. Grapefrukt lindrar och jag äter det varje dag. Sura saker lindrar. Minderalvatten, ingerfära och proviva kan lindra. Med min första graviditet mådde jag så illa och gick ner mer än 6 kg innan jag kom till v.13. Jag fick stränga order om att äta, vad som helst bara jag åt en gång i timmen och blev sjukskriven. Hemligheten är att magen får inte bli tom. Med denna graviditet tvingar jag i mig mat och spyr upp den ibland men jag äter fastän min kropp stretar emot. Jag mår illa hela tiden och varje morgon spyr jag. Man brukar säga att man ska äta först lite på morgongen men det blir värre för mig. Jag har testat allt, armbanden, tabletterna som gjorde mig helt borta i skallen, all sorts mat och nu är jag bara så trött på allt! Men det är fortfarande värt det! sura saker är bra
2 inlägg • Sida 1 av 1
|