-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gravad lax under graviditeten???
6 inlägg • Sida 1 av 1
Gravad lax under graviditeten???Hej, jag undar om man kan äta gravad lax under graviditeten?
Re: Gravad lax under graviditeten???På vårdguiden står det att man ska vara försiktig med gravad lax, tror att de menar att man måste vara extra noga med hygienen och inte föräta sig
Oplanerat gravid med test 4/10
MF 10/10 v5 Vilar just nu från babyhetsen men kommer återuppta försöken när tiden känns rätt
Re: Gravad lax under graviditeten???
Hej Stina! Enligt Livsmedelsverket kan du äta gravad lax om den är nyförpackad! Hör av dig om du undrar någonting mer
Re: Gravad lax under graviditeten???Gör din egen gravade lax! Se bara till att laxen varit fryst i minst 2 dygn under
-18grader först! Sedan är det bara att njuta... Om du gör den själv så vet du att den inte stått framme och blivit för varm eller på annat sätt "farit illa". Om laxen har varit nedfrusen (precis som man gör med sushi-lax) så har eventuella parasiter som kan finnas i lax-fisk dött. Odlad lax får dessutom antibiotika av något slag så de ska enligt uppgift inte kunna ha parasiten men jag skulle frysa även odlad lax för säkerhets skull.
Re: Gravad lax under graviditeten???Jag åt massor
Såg bara till att hade den i frysen tre dygn innan så kunde jag fläska i mig sen haha Fast du fick ju redan svar jag blev mest nyfiken på varför frågan dök upp..
Re: Gravad lax under graviditeten???Åhh nu var jag sjukt sugen på lax
Make a pregnancy ticker_______________________________________________________________ http://PernillaSkonqvist.blogspot.com
6 inlägg • Sida 1 av 1
|