-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gravid 2 månader efter förlossning?
4 inlägg • Sida 1 av 1
Gravid 2 månader efter förlossning?Hej
Min lilla snutt blir 3 månader den 28e okt. Vi har haft oskyddat sex men eftersom jag helammar så har jag inte varit orolig. Nu har jag börjat må illa och känna mig konstig och har dessutom läst att amning inte är tillförlitligt som skydd. Har kroppen verkligen återhämtat sig så snabb att jag redan kan vara gravid igen?
Re: Gravid 2 månader efter förlossning?amning är långt ifrån ett säkert preventivmedel... vad kommer det av att man tror det? på våran föräldrautbildning poängterade hon detta mkt noga att det är det inte... hon sa åxå att man ganska snabbt efter fl får en ägglossning, och det märker man ju inte...
sedan kommer ju ä3 innan ens sedan när mensen ska igång så har man oskyddat ja då finns ju risken för graviditet...
Re: Gravid 2 månader efter förlossning?Visst kan du vara det. Är inte alls ovanligt att man blir gravid snabbt igen trots att man inte ens har fått igång menstrationscykeln. Sa inte din BM det på efterkontrollen? Då brukar de ju ta upp frågan om skydd. Så ta ett test så får du se! Hoppas det blir det resultat du vill!!
Re: Gravid 2 månader efter förlossning?Min efterkontroll blev framflyttad för att jag ska sätta in en spiral. Detta ska jag göra nästa vecka. Gör ett test innan det.
4 inlägg • Sida 1 av 1
|