Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Gravid?!

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Gravid?!

Inläggav MissWho 03 dec 2010, 02:27

Hej,

Är så otroligt nojjig och det känns som om jag bara inbillar mig att hg är just gravid så lite åsikter hade vart skönt!

Såhär är det;

Slutade ta p-piller nyss eftersom jag och mannen vill bli gravida så småningom. Åt p-piller med sockerpiller. Första av de sista sockerpillrena togs den 23:e november och då skulle också mensen kommit. Men det gjorde den inte och den har fortfarande inte synts till.

Några dagar efter första sockerpillret togs kände jag mig svullen, om magen, dn nedre delen. Insåg ganska snabbt att det var livmodern, det är fortfarande svullet. I måndags tog jag ett gravtest men det var negativt. Ni tycker säkert att jag ska ta ett till test, och det ska jag. Är även illamående, trött osv...men har ett par sjukdomar som gör att jag blir detta också, så det khar med det att göra(också)

Jag vet att magen kan svullna i början på en graviditet, eller hur? Jag är mest rädd att det är något annat, något fel liksom...

Dessutom känns det så läskigt att ta ett gravtest till, få förhoppningar igen om ett plus, oså är det negativt, skulle bli så besviken då, ledsen...igen.

Men vad tror ni??

Hjälp snälla! Känns som om jag är hypernojjig, det tror min man iaf. ...och är jag gravid så har jag ju blivit det medans jag åt piller, och det är ju mysko.

Åsikter?!

:)
MissWho
Nykomling

Re: Gravid?!

Inläggav Creadiem 03 dec 2010, 03:00

Personligen tror jag att du är svullen pga. att du inte har fått mens, men det är väldigt svårt att säga. Tror inte att du känner av livmoder så tidigt. Graviditetstestet borde också blivit positivt om du är gravid, men du kan ju ta en till nu för säkerhets skull.

Sen kan ju mensen bli också rubbad när man slutar med p-piller. Men i ditt fall borde det ju inte blivit rubbat eftersom du precis slutat. Hade jag varit i ditt ställe hade jag bokat en tid hos läkare om inte mensen kommer igång om några dagar. Det är säkert ingenting, men då får du i alla fall ett professionellt svar.

Det kan ju också vara så att du är lite nervös och stressad.
Eller så är du gravid :) det hade ju varit kul, nästan som att någon hörde era planer hehe.

Lyckat till! Det är nog inget att oroa sig över! Allt tar sin tid :).
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

Inläggav MissWho 03 dec 2010, 03:20

Visste inte att man kunde bli svullen pga utebliven mens, kan ju vara det då ja! Men som du säger så är det konstigt att jag inte fått den, den tillhörde ju p-pillrena, så att säga.

Känner verkligen att det är livmodern som är svullen, plus att jag haft mensvärk ända sen den skulle kommit. Och jag brukar aldrig ha mensvärk när jag äter pillrena heller.

Sen så läste jag om graviditetsteten, att om man tar ett test när man äter piller så vet man inte om man tagit det vid rätt tidpunkt eftersom mensen inte är ens riktiga mens, du vet...

Det var när jag läste det som jag tänkte att shit jag kanske är gravid iaf!

Men allt är så himla konstigt och jag mår jättemysko. Har funderat på om jag är skengravid också, testet var ju trots allt negativt.

Men ja, läkartid om jag inte kommer igång snart är nog bra ide, för nått knas är det iaf...

Tack för svaret snälla du!
MissWho
Nykomling

Inläggav Creadiem 03 dec 2010, 15:44

Det du känner är kanske inte menssmärta utan molvärk, och molvärk är ju välidgt vanlig i början av graviditeten :). Molvärk är mer i mitten av tjejmage och den finns där (mer eller mindre) hela tiden. Vet inte riktigt hur jag ska förklara men det är inte krampande utan mer ihållande. Ungefär så kännde jag när jag blev gravid.
Men gör ett nytt graviditetstest nästa vecka och visar den negativt så kontakta läkaren.
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

Inläggav Danem 03 dec 2010, 15:52

Om det är livmodern som är svullen och du kan känna den så har du kommit förbi vecka 12 om det skulle vara en graviditet, det är inte förrän då man kan känna livmodern vid blygdbenet.
Hur kan du vara så säker på att det är livmodern som är svullen?
Om det nu är den så hade jag kontaktat gyn om jag vore du.
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav MissWho 03 dec 2010, 17:48

Jag har haft en del problem innan, riktig jävlig mensvärk men också cystor på äggstocken. Genom detta har jag träffat läkare och diskuterat och pratat och man kan säga att jag genom detta vet hur min livmoder och äggstockar sitter. Har även 2 tarmsjukdomar så vet att det inte är tarmarna som är krångliga, de vet jag också hur det känns. Så, säker på att det är livmodern, men hoppas innerligt på att det inte ät ngt fel, typ cysta igen fast på annat ställe. Puh...

Asså, jag ser t.o.m. gravid ut... Mannen som har tyckt att jag vart nojjig sa det idag, att jag ÄR gravid. Men det är helt sjukt iaf, om det först syns efter v. 12...! Och jag har ätit piller. Och testet var negativt.

Iofs har jag hoppat över mensen(sockerpillren) på ett tag...men...

Om jag inte är gravid så lovar jag att det är ngt fel där inne så håll tummArna för mig! Ska försöka ta mig in och köpa ett test sen och ta till morran...
MissWho
Nykomling

Inläggav MissWho 03 dec 2010, 17:57

Molvärk...tjao, det har ju inte kännes som riktig mensvärk, men det var ju så längesen sist också, knappt att jag minns:p

Aaaah, vågar inte hoppas!
MissWho
Nykomling

Inläggav Madde O 03 dec 2010, 17:58

Hmm, konstigt..

Vad jag kommer ihåg från när jag åt p-piller med sockerpiller så kunde mensen bli knasig om man sköt upp det för länge. Själv så vågade jag aldrig skjuta på den mer än under en semesterresa. Så det låter ju inte helt fel att det kanske är det som ställt till det och mensen inte kommer.

Annars så brukar man ju bli väldigt uppsvälld i magen i början av graviditeten och man ser nästan gravid ut fast livmodern inte kommit upp ur blygdbenet ännu. Samt att man ofta har den där molvärken också. Om du blivit gravid på pillren så skulle det ju i alla fall inte vara första gången som det sker. Har ju hänt tidigare att folk blivit gravida när de ätit p-piller. :wink:

Jag tror att det bästa är att testa igen och sedan om ingen mens kommer och om det inte heller blir ett plus på stickan så prata med en barnmorska eller en gynekolog så får det titta om det är något annat som strular istället.

Lycka till i alla fall!!
Bild

BildMake a pregnancy ticker

MF v. 7+4, 12/5-2010
Madde O
Alltid online

BF: 110411
Status: Gravid!!

Inläggav MissWho 03 dec 2010, 18:11

Nä jag har knappt våga skjuta på det heller, gjorde det under en semester också, men då kom den en vecka för tidigt sen, och inte allt som vanligt, mindre och lite hitt som datt.

Nu, genom mina sjukdomar har jag haft lite problem med att använda tampong, gör ont. Så därför har jag hoppat över den i hmm 2-3 månader nu. Nu på sista kartan så, en vecka typ innan mensen skulle komma fick jag en blödning. Men...det var inte en hel mens liksom, kom typ ett litet sprut typ hmm hha!

Men ja, ska testa mig och se! Börjar bli nervös!

Tack för era svar, det lugnar att prata om det!:)
MissWho
Nykomling

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm