-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gravid??
2 inlägg • Sida 1 av 1
Gravid??Hej!
Bim +7 idag och ingen mens i sikte. Har haft mängder med symptom men inget plus än och negativt test idag (har inte testat med morgonurin sedan BIM+2). Senaste symptomen som jag upptäckte igår var att mina bröstvårtor blivit mörkare i kanterna, som en ljusbrun ring runt mina rosa + att vårtgårdarna blivit knottriga. Men idag upplevde jag ngt helt nytt och jag skulle vara jättetacksam om flera kan dela med sig av egna erfarenheter. Vi hade samlag BIM +1 och BIM +2, jag hade mensvärk dessa dagar så det var inte så jättebehagligt att ha samlag. Idag gjorde vi ett nytt försök och det kändes helt ok men jag fick ont i livmodern efter orgasmen, som mensvärk ungefär. Har någon upplevt något liknande? Var ni gravida när det hände och i vilken vecka i så fall? Tack för svar
Re: Gravid??Hej Idlisa!
Om du har passerat BIM med så många dagar tycker jag du ska tala med någon på MVC, kanske dom kan kolla om du är gravid? Annars så tycker jag att det låter som du är gravid, det där med ont i livmodern efter sex menar jag. Hade liknande själv när jag var gravid och det berodde på (enligt min bm) att när man får orgasm så utsöndras ett må-bra hormon som samtidigt stimulerar livmoderns muskulatur, den drar ihop sig liksom. Inget farligt utan bara bra eftersom den ska tränas upp för förlossning osv Men jag tycker du ska ringa Mvc så du kan vara säker liksom. Har själv passerat BIM men fortfarande inte plussat, men det tog en och en halv vecka för mig att plusa med min son Hoppas du fick lite klarsida på saker och ting. Lycka till!
2 inlägg • Sida 1 av 1
|