-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
gravid?
7 inlägg • Sida 1 av 1
gravid?Hej,
Jag vet inte om det här är rätt ställa att fråga detta om men jag hoppas kunna få råd av er kunniga! Min mens brukar vanligtvis komma den 24-25 i månaden. Den 5 September hade jag oskyddat sex. Jag tog ett dagen efter piller två dagar efter. Jag reste utomlands några dagar senare. Den 10-12 September hade jag en brun aktig tjock flytning vilket jag tyckte var konstigt och att mensen var så tidig men jag tänkte att det var dagen efter pillret som spökade. En dag senare 14-18 hade jag någonting som jag tyckte var en normal mens med små "klumpar" Jag har inte haft någon mens sedan den jag hade i september om det nu var mens. Då är alltså mensen försenad ca 3 veckor. Idag tog jag två olika tester som båda visade negativt. Kan det ha varit en nidblödning den 10-12? följt av missfall dagen efter? Min mens har aldrig uteblivit och brukar vara ganska beräknelig. Min livssituation med utlandsflytt har medfört en hel del stress, jag vet att stress kan påverka men jag har varit stressad förut och då har mensen inte påverkats. Jag tycker också att min mage ser gravid ut, när jag ligger på rygg tycker jag att den putar på ett sätt den inte gör annars, ush men det kanske bara är inbilning. Jag vet att jag tyckt att jag sett gravid ut tidigare då mensen varit försenad. Jag är väldigt orolig eftersom jag studerar utomlands och har ingen lust att gå till gynekologen här. Tacksam för all hjälp!
Re: gravid?oj det där känns lite bekant, men vad jag vet ska det finnas kliniker som är lika bra som våra och du borde nog kolla upp det, jag ska till KK den 15 då jag e meganervis! lycka till!
Re: gravid?
Re: gravid?
Hej Vambi! Snälla utveckla är du snäll? har du varit gravid med liknande "symptom"?
Re: gravid?oj förlåt! jo jag har iallafall känt mej gravid länge men barnmorskan säger nej, och jag har gjort två tester och dom sa positivt, och jag har oxå 24-25dagar emellan min mens och den har alltid kommit som den ska och jag har benkoll på den och jag känner den alltid och jag noterar på min kalender när var hur den kommer, jag har ej varit stressad men ändå ,så äntligen har jag tagit mod till mej o ska till kvinnokliniken då jag tycker det känns läskigt
Re: gravid?orolig - om du testat negativt två månader efter oskyddat sex så kan du nog lita på det. Om det var en nidblödning/missfall kommer du aldrig att kunna få veta. Jag tycker dock att det låter som att det var dagen-efterpillret som orsakade rubbade blödningar. Det är jättevanligt. Om jag var du skulle jag avvakta lite och se om mensen stabiliserar sig, och om den inte gör det snart så kan du ju kontakta vårdcentralen.
7 inlägg • Sida 1 av 1
|