Marina

Hej Linda! Det du beskriver är inte ovanligt efter att man fått tb...

Fråga BVC

gravid?

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

gravid?

Inläggav jenjen 31 jan 2012, 00:21

Tog ett test förra veckan, det va negativt. Men nu när jag har läst om er andra som tagit många tester åt gången så kanske jag borde ta ett till ! Men nu har jag byggt upp förhoppningar att jag är gravid att jag kommer bli så besviken om det inte dyker upp ett andra streck...

Åh, vill detta mer än någonsin! :(
jenjen
Stammis

Re: gravid?

Inläggav Esca 19 feb 2012, 22:15

Klart du ska ta ett till. Har du några symptom? Utebliven mens eller så :) ?
Esca
Stammis

Bor: Stockholm

Inläggav jenjen 19 feb 2012, 22:43

Hade hur många symptom som helst, men dom andra testen visade inget heller .. that´s life, fast det suger ! är du gravid eller har du bara en otrolig barnlängtan som jag ?!:)
jenjen
Stammis

Inläggav Esca 19 feb 2012, 23:06

jenjen skrev:Hade hur många symptom som helst, men dom andra testen visade inget heller .. that´s life, fast det suger ! är du gravid eller har du bara en otrolig barnlängtan som jag ?!:)

Okej då förstår jag. Hoppas det går bättre nästa gång, snart har du kanske en bebis i magen :)

Jag är gravid och väntar första bebisen :P
Esca
Stammis

Bor: Stockholm

Inläggav jenjen 20 feb 2012, 00:19

ÅÅÅh va kul !! HUr långt gången är du? hur ser din situation ut ?:) är så intressant att höra hur alla andra klarar av det :) :P
jenjen
Stammis

Inläggav elinsofie 20 feb 2012, 16:15

Hej!

Jag har massa symptom jag också men BM sa att jag inte skulle testa mig än för det tar över 3veckor efter befruktning innan det syns på stickan sa hon. Vilket känns förbannat tråkigt, men funderar på att köpa ett och testa ändå, men visar det negativt kommer jag bli jätteledsen :(
Slutade med ppiller för ca22dagar sedan och inte haft en blödning eller något, och det har jag alltid fått om jag t.ex missat 2-4dagar på tabletterna! så får hålla tummarna att det kanske ligger en liten knodd i magen på mig :) :oops:
elinsofie
Nykomling

Inläggav jenjen 21 feb 2012, 17:31

Åh va kul :) TA inte ett test än ! Även fast det är sååå svårt! det sa dom till mig med men jag köpte givetvis ett direkt när jag gick därifrån och de va negativt. Jag va helt skakig och jätteledsen. TRodde inte man skulle ta det så hårt. NU har jag inte vågat ta ett till, så ska allt vänta ett tag ;)
jenjen
Stammis

Inläggav tonarsmamma 22 feb 2012, 12:20

Jag är sjutton år och väntar min första med min pojkvän. Jag var en av dom som märkte på tok förtidigt att jag var gravid gjorde ett test i början av december negativt var in till akuten en vecka senare pga otrolig smärta i äggstockarna (trodde det var något fel eftersom jag inte var gravid) Fick veta negativt igen, detta var vår två månaders dag. Gick ut och tog luft och när jag kom in igen för att göra mera prover och ultra ljud så berätta dom att dom hade tittat för tidigt på testet, det var svagt positivt. Jag stog upp då och kände allt snurra var varken ledsen eller glad. Hade fått missfall tre gånger tidigare så hade aldrig fått en lång graviditet. Kunde inte tro det var sant gick på ultra ljudet och där var den lilla ! En liten liten prick syntes jag blev så lycklig min tur hade äntligen kommit efter många års lidande. Däremot trodde dom att ett missfall skulle ske eller dom var säkra, det var det enda dom tjata om på gyn akuten gick på ultra ljud två - tre ggr i veckan i en månad och till sist 2 Januari såg dom hjärtslag ! Det var en jobbig tid minst lika jobbig som när jag aldrig fick dom två strecken. Att sitta och invänta att ens barn skulle försvinna lika fort som jag fick veta om det kändes hemskt vart många tårar och jobbig tid för mig och min partner vi talade inte ens om att det fanns enda tills vi fick se att nu ser allt bra ut. Så ni som känner symptom men aldrig får dom två strecken kämpa på en dag blir det eran tur. :)
tonarsmamma
Nykomling

Inläggav jenjen 24 feb 2012, 00:33

tonarsmamma: Hur känns det att vara såpass ung och gravid, jag tänkte med skola och så :) Jag blev gravid när jag precis fyllt 18 så vet de flesta tankarna som ploppar upp i huvudet, tex va ska mina kompisar säga? Kan jag inte vara med på saker? Tänk det där som jag verkligen ville göra ? kommer jag bli tråkig, kommer alla försvinna?, Jag hade massa jobbiga frågor. Har du samma ? HUr går du med gymnasium m.m nu ? :) kram
jenjen
Stammis

Inläggav elinsofie 25 feb 2012, 00:36

tonarsmamma skrev:Jag är sjutton år och väntar min första med min pojkvän. Jag var en av dom som märkte på tok förtidigt att jag var gravid gjorde ett test i början av december negativt var in till akuten en vecka senare pga otrolig smärta i äggstockarna (trodde det var något fel eftersom jag inte var gravid) Fick veta negativt igen, detta var vår två månaders dag. Gick ut och tog luft och när jag kom in igen för att göra mera prover och ultra ljud så berätta dom att dom hade tittat för tidigt på testet, det var svagt positivt. Jag stog upp då och kände allt snurra var varken ledsen eller glad. Hade fått missfall tre gånger tidigare så hade aldrig fått en lång graviditet. Kunde inte tro det var sant gick på ultra ljudet och där var den lilla ! En liten liten prick syntes jag blev så lycklig min tur hade äntligen kommit efter många års lidande. Däremot trodde dom att ett missfall skulle ske eller dom var säkra, det var det enda dom tjata om på gyn akuten gick på ultra ljud två - tre ggr i veckan i en månad och till sist 2 Januari såg dom hjärtslag ! Det var en jobbig tid minst lika jobbig som när jag aldrig fick dom två strecken. Att sitta och invänta att ens barn skulle försvinna lika fort som jag fick veta om det kändes hemskt vart många tårar och jobbig tid för mig och min partner vi talade inte ens om att det fanns enda tills vi fick se att nu ser allt bra ut. Så ni som känner symptom men aldrig får dom två strecken kämpa på en dag blir det eran tur. :)

Grattis för det första :D Måste kännas helt underbart! När är det beräknad födsel :)?
Jobbigt det måste ha varit med det beskedet som ni fick och sen all väntan! Hoppas allt är bra med er nu och att det fortsätter vara det :D
elinsofie
Nykomling

< Återgå till Nykomling

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm