-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gravid & alkohol - Är det ok att dricka alkohol?
50 inlägg • Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Hej! Tycker inte heller attt man ska dricka,det är en självklarhet för mig. Bara det att jag är i vecka 5 och jag har druckit en gång denna månaden när jag inte trodde jag skulle vara med barn...!!
Jag håller med om att inte dricka alkohol under graviditeten. Inte ens smaka. Men jag kan känna mig sugen på det där glaset rödvin till maten eller på fredagkväll eller en kall öl en sommarkväll. Sneglar lite avundsjukt på min sambo. Brukar tänka på att jag är väldigt glad och lyckligt lottad att jag är gravid. Och det där glaset kan jag vänta på.
Jag vet precis vad du menar har försökt med att om inte jag får får inte du, som en barnunge men det funkar inte han får väll sitta där med sin kalla öl till det grillade köttet! Orättvist Jag skulle aldrig dricka Alckohol nu när jag är gravid, det går inte ihop lixom!
Det där är totlat fel!även om det är gjort på "naturliga produkter" så är det ju inte bra!färska vindruvor innehåller inget alkohol så du kan verkligen inte jämföra!o vaddå överdrivet??inte vill du väl ge din son en smutta vin nu heller??!!
Håller med Zera, blir oxå arg. Som sagt var blir alkoholhalten högre i bebin och den blir berusad i ´magen. Skulle du ge din nyfödda en slurp och kommer du även dricka när du ammar. Om du svarar nej på dessa frågor så ska du inte dricka under graviditeten heller tycker jag.
Till alla sugna, finns alkohol fria viner
ja precis!o dom kan man ju kalla "naturliga"
Men ni måste väl erkänna att sugen efter allt som är "Förbjudet" bara växer... Har inte kännt något sug efter vin under min grav men nu känner jag att fan vad gott det hade vair med ett glas rött!!!
Men oroa er inte jag tänker oxå på den lille så jag avstår... Har ni testat några goda alkoholfria drycker som ni kanske kan tipsa om till sommarens grillkvällar!?!
50 inlägg • Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
|