-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gravid & alkohol - Är det ok att dricka alkohol?
50 inlägg • Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Gravid & alkohol - Är det ok att dricka alkohol?Jag tycker det är helt fel att dricka alkohol överhuvudtaget när man vet att man är gravid.
En del dricker lite vin till maten och kanske smuttar på ett annat glas lite senare, allt som de dricker går direkt ner till bebisen. Så påverkar alkohol bebisen i magen! Vad tycker ni?
Exakt, men tror oxå att det är svårt för alla som föder barn för första gången att verkligen inse att det ligger ett barn i magen under graviditeten. Jag har tom svårt att tänka mig nu att jag ska ha barn igen!
Att smaka tycker inte jag är fel för det är så små mängder alkohol så jag kan inte tänka mig att det skulle skada barnet.
Det är också en kultur grej. I Frankrike säger de max 2 glas vin om dagen (fördelat under dagen tillsammans med mat). Men personligen kommer jag avstå från ALL alkohol, så viktigt är det inte så jag skulle ta chansen att någon skulle hända. Sen hur andra gör är upp till dem men ser jag någon smaka lite vin skulle jag inte höja ögonbrynen. Skillnad mellan att smaka och dricka! Men jag skulle inte bli tillfredställd av att "munja" lite på vin bara för att känna smaken. Ett glas vin vill man väl dricka upp eller?
haha de sant varför bli mer sugen om man smakar då e de lika bra dricka nått annats plus så hmm jo de e lite svårt o fatta haha när man e gravid för första gången de tycker jag som börjar fatta de lixom mer o mer för var dag som går men så har man folk i sin omgivning som vet att man e gravid o dem kan ju hjälpa än att inte göra "misstag2 hehe eller?
Hehe...ja kanske det. Jag kan redan nu känna mig tillfredställd av att bara smaka så jag skulle nog inte ha problem med just det
En vän till oss hällde upp lite portvin i ett glas varje dag och sniffade på det. Hon hade en väldigt jobbig graviditet och mådde illa från dag 1. Hon fick nästan läggas in för att hon inte fick behålla maten till sig själv och bebisen. Portvinet var hennes räddning vissa kvällar för att må bättre.
50 inlägg • Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
|