-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gravid efter missfall
37 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Gravid efter missfallNi som fått missfall, hur snabbt blev ni gravida igen? Hur många försök har ni gjort?
Re: Gravid efter missfallEfter första mf så blev jag gravid efter en mens. Det tog dock lång tid för mig att få tillbaka mensen efter mf så det tog ca 3 mån.
Efter andra mf då jag blev skrapad blev jag gravid direkt utan att få tillbaka mensen. Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12 Oskar 2810g 48 cm 4/9-08 Alma 3090g 49 cm 9/10-09
Re: Gravid efter missfallNär jag fick missfall ville jag såklart bli gravid direkt och frågade barnmorskan hur länge jag var tvungen att vänta börja direkt sa hon och det gjorde vi sex veckor senare var jag gravid. Bidrotninggele är jättbra att äta om man bli bli gravid och under själva graviditeten.
Re: Gravid efter missfallFör oss tog det 3 månader, men det är ju olika hur fertil man är. Däremot tog det lång lång tid att tro på att nästa graviditet skulle hålla... jag tror att det tog mig ända till vecka 20 ungefär innan jag vågade bejaka de starka känslorna till barnet. Men nu är han äntligen här och alldeles bedårande! Lycka till i försöken!
Re: Gravid efter missfallva olika svar man får från bm jag skulle vänta tills efter 1 mensen iaf, och jag hoppas att det går bra då, jag vill så gärna ha ett litet syskon till min tös:)
Re: Gravid efter missfallJag fick missfall och det tog 3 månader innan jag blev gravid igen. Och det blev jag när jag precis börja slappna av och inse att ok det kanske tar ett tag, då- vips så blev jag tjock.
Re: Gravid efter missfallDet är ju olika för alla, är det infektionsrisken som gör att man inte ska försöka förän första mensen?
Re: Gravid efter missfallJag tror också att ju mer du tänker på det ju svårare är det, först när man lägger det lite på hyllan , då händer det, om du inte tillhör de som har turen att bli gravid direkt igen
Re: Gravid efter missfalljag lyckades att bli med barn efter 1 år o 3 månader efter mf:et så det har tagit lång tid.. nu på tisdag ska vi äntligen få se om det finns nån liten där inne i magen
Re: Gravid efter missfallStina man ska inte ha oskyddat sex medans man blöder men sen är inte infektionsrisken större än i vanliga fall. Anledningen att många säger minst en mens är att dom ska ha något att räkna ifrån så de slipper gör tidiga vul för att bekräfta graviditetens längd.
Det erkännde läkaren för mig efter min skrapning, då jag verkligen frågade honom om hur det var. För kroppen tar inte till sig en graviditet om den inte är redo igen. Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12 Oskar 2810g 48 cm 4/9-08 Alma 3090g 49 cm 9/10-09
37 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
|