Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

Gravid efter missfall

Nytt försök efter missfall.

Gravid efter missfall

Inläggav FOS 22 jun 2010, 18:27

7 April 2010 fick jag missfall i vecka 6.
15 maj fick jag min första mens.
Nu har det gått över en vecka sen jag skulle ha min andra mens hade då en mensliknande värk och brösten ömmade och lite så, men gjorde ett gravtest för några dagar sen som visade neg.
Har börjat blöda idag. Kan det va så att jag är gravid i alla fall eller är det vanligt att mensen blir oregelbunden efter missfall? Brukar ha regelbunden mens annars.
Vi längtar verkligen efter en liten!
FOS
Nykomling

Re: Gravid efter missfall

Inläggav Dimmasimma 22 jun 2010, 18:55

Hej! Mensen kan bli en aning rubbad efter mf.. Jag fick inte tillbaka min mens förrän 7 veckor efter.. Och den var jättekonstig. Mensen efter den sen kom som vanligt efter 28 dagar och varade ungefär som dem brukar. Efter den mensen blev jag gravid igen..
Om gravtestet visade neg så är det säkert så.
MA 10/2 2010 (V11)

älskade Lova född 110127
Dimmasimma
Alltid online

Status: Mamma till världens finaste ..

Inläggav ciccil 22 jun 2010, 22:36

Jag hade ett ma i mars och skrapades den 25:e mars och har inte förrän denna månaden fått mens på 28:e dagen som jag alltid hade innan. Ingen utav de gångerna jag haft mens har varit som innan jag var gravid, kroppen blir väl lite rubbad... Lycka till!
ciccil
Stammis

Inläggav HelenP 23 jun 2010, 08:21

Mensen kan definitivt påverkas efter ett MF. Min blev mindre i mängd i ett antal cykler. Även cykeln var lite mer opålitlig. Gjorde graviditetestester efter ett antal menser för att dubbelkolla att jag inte var gravid ändå. Vi längtade också så! För en del går det fort att bli gravida igen för en del tar det längre tid. Först på sjätte försöket (fem månader) tog det sig för oss efter missfallet - det kändes som en evighet. Jag hoppas att du snart får ett plus!
Wilhelm, 2 år (25 april 2008)
Bild
MF 17 december 2009 (v.10)
HelenP
Alltid online

BF: 110123

Inläggav Cookie01 30 jun 2010, 11:18

Hej
Hade ett missfall i v12+0 den 27mars. Det var fruktansvärt, jag blödde mycket i ca 10-12dagar. Ringde BM som sa att det bara vara att låta det ha sin gång, fick ingen kontroll eller så efteråt. Var så fruktansvärt ledsen och trött efteråt...Fick mens igen den 24april. Provade då ägglossningsstickor som aldrig gav något utslag. Kände mig helt värdelös och förtvivlad. Nästa mens dröjde till 28maj. Nya tag, nu kändes det bättre, men blir fortfarande ledsen när jag tänker på vad vi förlorat. Hade dock på känn att något var annorlunda denna gång. Fick mensliknande värk ca 4-5d efter ägglossning. Bestämde mig för att testa på midsommarafton. Då var gravtestet positivt. Vilken lycka!!! Samtidigt väldigt orolig för vad som kan hända...Växtvärken har hängt i, li illamående framtill idag. Dock inga ömma bröst. Idag vaknade jag utan växtvärk, inget illamående, inte kissnödig...Får panik!!!! Tänk om det är ett missfall på gång...Jag är väl medveten om hur detta låter-helt galet. Men jag är skiträdd...Ni som säger att sålänge du inte har några blödningar är allt ok...Förra gången gick jag med ett dött foster i 6v, utan så mycket som en bloddroppe. :(
Cookie01
Nykomling

Inläggav Dimmasimma 30 jun 2010, 16:02

Cookie 01: Jag förstår precis hur du känner. Blod behöver inte komma för att ngt ska vara fel. Jag gick i 4 veckor, helt ovetandes.. Då gjorde jag ett vul och fick då se ett dött embryo.
De jag vill säga är grattis till ditt plus. Du har säkert svårt att glädjas, de har jag fortfarnade, 3 vul senare denna graviditet. Om några veckor kan jag säkert slappna av. Jag tycker du ska ringa till din bm eller till kvinnoklininken och se till så att de gör ett vul på dej. Att få se det lilla pickande hjärtat släpper många tunga stenar från mitt hjärta. Lycka till... KRAM
MA 10/2 2010 (V11)

älskade Lova född 110127
Dimmasimma
Alltid online

Status: Mamma till världens finaste ..

< Återgå till Gravid efter missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm