Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

Gravid efter tidigare aborter

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Gravid efter tidigare aborter

Inläggav Navanna 05 jan 2012, 14:35

Har letat här i forumet efter trådar om abort och graviditeter efter det men inte hittat några. Därför startar jag en nu.

Jag har gjort tre aborter, den första när jag var väldigt ung och det gick väldigt fort efter att jag träffat en pojkvän. Jag har alltid haft det väldigt svårt med preventivmedel, har testat p-piller i alla olika kombinationer och former.Den första graviditeten skedde mellan två preventivmedel,eller rättare sagt av en ren miss.

Efter den aborten gick det några år, jag fortsattae prova olika p-piller men ingen kombination fungerade. Satte in en kopparspiral, men den fick plockas bort efter ca 8 månader pga kraftiga smärtor.

Förra vintern blev jag gravid igen, i mellandagarna upptäckte jag ett plus. Jag blev väldigt chockad, och glad, och ledsen. Det var verkligen inte alls rätt läge för detta. Jag hadedet väldigt jobbigt på mitt arbete,ett stormigt förhållande,för liten lägenhet,dålig ekonomi och det mesta var kaos. Så jag gjorde en till abort, det var väldigt svårt val och jag grät floder. Men försökte att inte tänka, tänkte på mer på framtiden. Det var helt enkelt inte rätt tid och jag var inte mogen för att ansvara för ett litet liv.

Allt gick iallafall bra och jag började med p-piller (igen) då jag verkligen inte ville vara med om detta en gång till, om det inte var planerat.
Två månader efter aborten fick jag kramper och mådde jätte dåligt av dom nya pillrena(yasmin 28), så jag och min kille bestämde oss för att jag skulle sluta med dom och prova några andra. Jag gjorde en månads uppehåll innan jag skulle testa en ny sort, men mensen kom aldrig.. Jag var alltså gravid igen! Paniken var total, inte skulle jag orka en till abort! Jag gick till en barnmorska och pratade, tillslut tog jag beslutet att göra en till. Jag var väldigt deprimerad över detta, men försökte att inte tänka utan var mest arg på mig själv och att jag satt mig i denna sits.

Jag gjorde abort i Maj, det gick bra och jag repade mig. Blödde dock ganska länge, tror det var till början av Juli. Troligen pga P-pillrena för det slutade när jag slutade med dom.

Nu har det gått ganska många månader, mitt liv är helt annorlunda, jag har ett jätte bra fast jobb, flyttat till bättre större lägenhet, bra ekonomi och jag och min sambo förlovade oss på Nyårsafton.

Nu känner jag mig redo för ett barn, jag längtar och drömmer om det. Jag fyller 25 i år och känner mig mogen. Känns som att det var flera år sedan dom hemska aborterna ägde rum.

Så nu undrar jag(efter en lång inledning) finns det fler med min historia? eller kanske liknande som gjort tidigare aborter, och idag jobbar på en bebis. Vore skönt att läsa om andras erfarenheter då jag själv är lite rädd för om min kropp vill ge mig fler chanser.
Jag vill inget hellre en att bli gravid just nu.
Navanna
Nykomling

< Återgå till Svårt att bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm