Annons:

Gravid eller hormonrubbningar?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Gravid eller hormonrubbningar?

Inläggav Torrkaka » 22 apr 2015, 21:21

Hej!

Nybliven medlem här, i hopp om att få något råd.
Det blir en liten historia nu men jag hoppas ni orkar läsa!

För ca 2+ veckor sedan så började mina bröstvårtor vara riktigt ömma, att ta på dom var otänkbart. För en vecka sedan började även få vita flytningar(liknande vispad äggvita), min tanke var ju direkt att jag var gravid (jag har ätit cerazette så länge jag kan minnas vill jag tillägga). Nämnde detta till sambon, och vi kom fram till att vi skulle avvakta några dagar. Tillslut var det inte bara bröstvårtorna som ömmade utan hela brösten.
Jag och sambon är väldigt aktiva på gymmet och skulle där en dag göra en bröstövning, som jag har gjort 1000ggr säkert, men klarade inte av det för smärtan i brösten. Blev att klämma och känna på mig och kunde konstatera att det iaf inte var bröstmuskeln utan själva tuttarna!
Vi köpte hem graviditetstest som visade negativt, dagen efter ringde vi mödravården för att höra om det möjligtvis fanns någon annan möjlighet än att jag var gravid. Fick till svar att jag hade gravidsymptom och att jag skulle vänta några dagar och göra ett till test. Om det i så fall var en eventuell önskad graviditet så skulle jag sluta med cerazette.
Jag och sambon pratade om det och vi beslutade att jag skulle sluta med pillerna, detta var i förrgår. Gjorde ett till test igår men visade negativt. I morse fick jag vad jag trodde var min mens, med sjuk mensvärk, men tidigare i eftermiddag så avtog blödningarna men värken är fortfarande kvar.
Vad är det som händer med mig?
Torrkaka
Nykomling

Mitt Krypin

Återgå till Gravid forum
Annons: