-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gravid eller inte?!
3 inlägg • Sida 1 av 1
Gravid eller inte?!Har under mina tre senaste menscyklar mått jättekonstigt runt ägglossning och mens. Har haft jättelätt till gråt, mått illa, haft "mullrande" huvudvärk, svullen mage (som man brukar ha runt mens) och en konstig mensvärk. Jag är van vid värkar som får mig att ligga i fosterställning med min vetekudde nästan en hel vecka innan mens men nu har det bara kommit till och från väldigt sällan. Har den här månaden även vart lite konstig i magen och som jag förstått det kan även det vara en symtom på en liten knodd i magen.
Jag går på p-piller och har gjort i många år, jag och min kille har regelbundet sex men aldrig skyddat. Vi planerar inga barn men skulle det bli något är det självklart att det ska behållas. Med tanke på att jag har haft mina blödningar och "symptomerna" har försvunnit eller bliviti väldigt små efter mens har jag ännu inte testat mig. Vad tror ni? Låter det som jag är gravid eller är det bara min kropp som spökar lite med mig? Jag är inte mer än 20 om några månader så man vet inte om det är pubertetshomonerna som fortfarande leker än ett spratt Tack på förhand
Re: Gravid eller inte?!Om du äter p-piller så har du ju med största sannolikhet ingen ägglossning. Eller är det minipiller du äter? Visst finns det de som blir gravida trots p-piller, men det hör ju inte till vanligheterna.
Har du tagit nåt test? Det är ju enda sättet att få veta hur det ligger till egentligen. Sedan förändras ju cykeln (och dess symtom) med åren, och det är inget konstigt med det.
Re: Gravid eller inte?!Har lyckats bli gravid en gång innan när jag åt p-piller men det är två år sen nu.
Det är p-piller, inte mini-piller. Tycker det är konstigt att förändringarna kom så plötsligt ist för att smyga sig på. Nej jag har inte gjort ett test. Ska ha mensen om en dryg vecka, tänkte vänta och se om den kommer eller inte. Tack för svaret
3 inlägg • Sida 1 av 1
|